Sv: WRAS + SvRF = sant?
Öh ursäkta, får jag inte diskutera saken och ha åsikter om jag inte är medlem?
Jag har i MÅNGA år varit medlem i WRAS, suttit i två styrelser till WRAS anslutna klubbar och varit med och starta upp en tredje. Så ja, jag anser nog att jag också har rätt att uttrycka en åsikt i detta!
Jag har inte varit aktiv på tävlingbanan på några år pga sjukdom, nästa år kanske, om jag har tur, jag kan ta med mig en av mina åringar ut igen. Därför har det inte funnits någon anledning för mig att vara med i någon WRAS klubb. Jag är medlem i den förening jag är styrelseaktiv i (NSBA Scandinavia) och i min rasförening (AQHA) -därav är jag i allra högsta grad drabbad om WRAS får igenom det här förslaget -eller vad det nu är! Pga av många saker, dels detta med exkludering av övriga ras/tävlingsföreningar vilket påverkar mig både som uppfödare och tävlingsaktiv. Detsamma med 4-årsregeln, som den ser ut nu -dvs inga fler unghästklasser där mina uppfödningar kan samla poäng och ranking till förmån för mig som uppfödare och mina avelshästar.
Jag hade dessutom absolut tänkt bli medlem i den närmaste WRAS klubben för att kunna lekar runt i Trail In Hand och Showmanship nästa år.
Inte aktuellt längre.
Du ser inga hinder för rasryttare att rida rasshower trots att dom tävlar för SvRF också? Nehej, men enligt dokumentet utlagd av WRAS så kommer det finnas ett ganska stort hinder -dvs man blir utesluten.
Det står ju där, svart på vitt.
Tom SvRF har medgett att dom har den här regeln! Det är verkligen inte för mycket begärt att de som nu förhandlar för "vår" räkning ser till att dessa saker rättas till INNAN de lägger ut ett dokument där de svarar på dessa frågor på de sättet de har gjort!
Ska medlemmarna gå med på detta för att "det kanske inte kollas" och att SvRF möjligtvis inte brytt sig om den regeln de senaste åren? Eller att dom kanske ändrar reglerna i efterhand.
Nä knappast va....