Kul att ni blir fler och börjat med träningar!Ja! Nu är isoleringen hävd (även om den fd sjuka hästen går isolerad i sin hage ett tag till), allt är städat och sanerat, och vi får ut och åka. Nu ska jag bara bli av med min eländiga sommarförkylning och försöka få hästen entusiastisk till något annat än att äta pizza och titta på film (eller hur det nu var). Men WE är ett bra sätt att få en ny inställning till det här med träning, så vi ska jobba på.
Jag är i praktiken den enda i vår klubb just nu. Men jag har fått ut min WE-tränare att hålla träning för oss i vårt stall två gånger (och en gång däremellan, under isoleringen, körde vi gemensam banbyggnad och fri lek), och senast var vi faktiskt åtta ekipage (från ett stall på sisådär arton) som var med. Och en av ryttarna ska förhoppningsvis vara med på tävlingen i augusti. (De flesta andra skulle nog inte ens åka på WE-träning annorstädes, för det är för komplicerat, men med träning hemma är de entusiastiska.) Kanske kan du få med stallkompisar?
Jag bor i Mälardalen. Här har vi så många tävlingar att jag funderar på att stryka mig från en för att det inte ska bli för ofta. Rätt plats att bo på, ur WE-synvinkel, verkligen. Men visst är det fånigt att allt hamnar samma helg. Jag har svurit över samma sak i andra sammanhang (alla LC-dressyr hamnar gärna på samma helg, t ex) så jag vet hur det är, och kan bara hoppas det blir mer genomtänkt till nästa år.
Jag har eget stall och haft sen jag flyttade till Småland, så tyvärr har jag inte så många "häst vänner" att lura med på we. Islänningarna har lite för svårt med gångarterna för att hävda sig på tävling även om jag lurar dem till att träna lite hinder ibland
Som tur är brukar en grannklubb ha hinderträning under vinterhalvåret så dit brukar jag kunna åka.
Ja, mälarcupen verkar gjort susen för intresset och tävlingar där!
Småland 3-4 tävlingar per termin så inte helt illa här heller egentligen. Men sällan att man själv kan alla helger.