Word... hjälp..

Vita_N_6520

Trådstartare
hur ändrar man stavningskontrollen till engelska?
Har hittat ett ställe man kan göra det på, men det ändrar sej inte iallafall... så jag vet inte om det är rätt..
Så.. Nån som kan hjälpa mej?

Å så undrar jag hur man får "upp" den där 2:an när man ska skriva i kvadratkilometer....
???
 
Sv: Word... hjälp..

Markera texten och gå in på Verktyg - Språk - Ange språk.
Sedan ska stavningskontrollen vara på som vanligt (om ordboken för engelska är installerad!) Klicka på ABC... som vanligt för rättning.

Upphöjd text tycker jag är enklast att få genom att använda snabbkommandot
"ctrl" + "+". För att återgå till "normal" text igen trycker du in samma snabbkommando. Vill du inte använda snabbkommando går det också bra att gå in på Format - Tecken och bocka i "upphöjd".
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
286
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 004
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp