FeatherCloud

Trådstartare
Okej, har ingen aning om var jag ska lägga tråden men det handlar ju om en fälttävlanshäst så... :smirk:
Moderator får gärna flytta om det skulle finnas nånstans som passar bättre.

Någon som vet var jag kan hitta bild på Wildfang som vann (som jag fattat det) Breedersfinalen i fälttävlan -97 med Pia Pantsu i sadeln?
Upptäckte nyss att det är halvsyskon (samma mamma) som min fd häst, och skulle vara lite kul att se bild..
Har googlat men hittar ingenting..

Tack på förhand!!

Sv: Wildfang

massor som tittat, ingen som vet?
har för mig att det var ett reportage i ridsport för ett par nummer sen, med alla vinnare i hopp, dressyr o fälttävlan.. nån som vet i vilket nummer det var (och var det breeders öht?) osv?

Hästen heter inte Wildfang längre , den såldes ju till Danmark det året och döptes ju till något av Landrover -namnen Defender?? kanske. Minns inte vilket år det var den vann

knappt mer än så, han var ju bara 5 år då, sedan såg jag honom på en tävling ett par år senare. Han var väl stor och brun har jag för mig.

mm, så mycket har jag också listat ut :)

men jag sökte runt lite (Google är oftast min vän, men inte nu *grr*) och det kan inte vara vare sig Defender eller en som hette Discovery, den ena är fux o den andra (som stämmer med födelseåret) är skimmel...
Så vet du några andra Land Rover-namn eller sidor där man kan söka gamla fättävlansresultat osv?

Känner mig så besatt, men jag tycker det är märkliga skillander i öden som "drabbar" två hästar från samma sto...

Niels Haagensen startade ju hästen i Gärds för några år sedan och vann Msv A där det kan ha varit -99 eller 00.

Det borde finnas i en gammal Ridsport!

Har själv inte riktigt ordning på årgången 1997 :crazy: så jag kan inte scanna in en åt dig. Tycker att du ska kontakta Ridsports redaktion och fråga om de kan hjälpa dig.

Det var en bra idé!!!
Ska ringa/maila i början på nästa vecka så får vi se vad dom säger :)
Tack!

FeatherCloud skrev:
Det var en bra idé!!!
Ska ringa/maila i början på nästa vecka så får vi se vad dom säger :)
Tack!
Landrovers Freelan
hette/heter den som han vann med. Om det är samma häst vet jag inte...
Man kan hitta gama resultat på Ridsports hemsida också. Har dock inte kollat.

åh, tack så mycket!
menar du tidningen Ridsports hemsida eller ridsportsförbundets?
har letat i ridsportsförbundets resultatbank men då visste jag ju inte vad han hette :)

FeatherCloud skrev:
åh, tack så mycket!
menar du tidningen Ridsports hemsida eller ridsportsförbundets?
har letat i ridsportsförbundets resultatbank men då visste jag ju inte vad han hette :)

Jag menar förbundet. Om du går in på resultat 1997-2003. Här får man leta utifrån gren-tävlingsplats osv.
Inte lika enkelt...

ah, ok!
det ska jag kolla upp!
har mailat ridsport nu, skrev till den där spalten "fråga ridsport", dom brukar ju kunna svara på det mesta :)

hejsa
jeg faldt tilfældigt over dit indlæg om wildfang da jeg søgte efter billeder af landrovers discovery som jeg passede for nils haagensen for ca 6 år siden ;)
wildfang havde nils stadig på det tidspunkt og han var nils´s absolutte yndlings hest. men på grund af en sene skade i et forben kunne han ikke længere bruges til millitary hest.
han blev solgt til en pige der kun brugte ham til skovturs hyggehest mens jeg var hos nils ;)
mange hilsner Dorte Danmark

Hej, han hette Landrovers Freelander hos Nils, och tyvärr fick han lite för mycket där och gick sönder. Uppfödare och ägare när Piia red var Margareta Johnen, du kan säkert hitta henne i Kristianstads-trakten. Stoet var av okänd härstamning. Nils försökte många omgångar att sätta igång honom igen, men det gick inte. Han var en oerhört snäll och trevlig häst. Drygt 170 cm, långbent och härlig

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18