Whippetvalpar. priser?

T

taxan

Jag funderar starkt på att skaffa en liten whippetvalpis.
Har kollat runt lite på olika kennlar.
Jag vill ha en tik, ljus vit/beige och inte allt för mycket tigrerad! :love:
Men jag kan inte hitta några priser.
Någon som vet vad priset för en valp ligger på? ungefär?

Sv: Whippetvalpar. priser?

En gammal vän till mej födder upp Whippet. Jättetrevlig ras.
8.000 kr tror ja nog du får räkna med.

Okej. va kul! :) Har dom någon hemsida?
Jaha men det e ju som andra raser då ju!
7500 betalde jag för min Softie för 6 år sedan.
det e ju vad man får ge.
och vad gör väl priset när man får en underbar vän? :love:

De ligger på 8000-9000, många uppfödare tar 9000 vet jag.
Jättemysiga hundar! Synd att du inte bor i norr, då hade du fått komma och hämta en hög whippetar de dagar de är till salu för noll och ingenting! ;)

Ishtar skrev:
De ligger på 8000-9000, många uppfödare tar 9000 vet jag.
Jättemysiga hundar! Synd att du inte bor i norr, då hade du fått komma och hämta en hög whippetar de dagar de är till salu för noll och ingenting! ;)

Nu blev ju det här intressant... :angel:
*aningsfull som säger att nästa hund blir en whippet*

Oj har de gått och blivit så dyra...jag betalade 6500 för 4½ år sedan...och då var tydligen "stockholmspriset" 7000 enligt min uppfödare (som inte bor i Stockholm, och inte jag heller).
Och inte är det dåligt stam eller andra fel på min dam heller. Ja, ja, piser ändrar sig...

Min tik ser ut ungefär som din beskrivning...men tyvärr är inte uppfödaren aktiv för tillfället.

Naaw! Har du bild på henne? :)
vad tråkigt att hon inte är verksam! :(
Jag har velat ha en Whippet i många år. Men pappa är alergisk.
Så när vi skulle ha hund fick det bli Softie, och för att mamma alltid velat ha en. (även om han e min)
Men så en natt nu för ett par dagar sedan, drömde jag att jag hade en liten vit-beige whippet tik som jag hittat i skogen ( :crazy: ) som hette Missy. hehe.
Så nu e det så det får bli. fast jag ska vänta tills sommaren. hihi:love:

Min första whippet köpte jag för 7000:-, det var 2001. Nästa kostade 8000:- från en annan uppfödare 2002 och sista köptes från samma uppfödare som första och han kostade 7500:- 2003.
Sen har de gått upp till 8000:- och vissa 9000:-.

De flesta hundraser kostar väl 8000:- nu med vissa undandag, vissa jaktraser är väl billigare visst? Och fr. bulldog, grand danois, mops osv är kanske snäppet dyrare. Grand Danois förstår jag måste kosta, huvva att mata dessa avelsdjur... :p ;)

Mvh Ishtar

Niki skrev:
Oj har de gått och blivit så dyra...jag betalade 6500 för 4½ år sedan...och då var tydligen "stockholmspriset" 7000 enligt min uppfödare (som inte bor i Stockholm, och inte jag heller).
Och inte är det dåligt stam eller andra fel på min dam heller. Ja, ja, piser ändrar sig...

Jag köpte min whippetvalp här om dagen för fruktansvärda 10.000 kr. :eek:
Jag tror att de flesta ligger på 9000 kr faktiskt.

Men vissa raser är ju ändå dyrare så...
Och så go som min lilla bebis är, så är hon värd varenda krona!!
(Påminn mig när jag klagar om några månader....) :angel:

...och då känns ändå runt 8000 som rätt billigt för en hund i dag... :crazy: Det är sjukt vad priserna går upp. Men vad gör man inte för en liten hund? :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: MML
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka