Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, absolut.Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?
Konfronterar ni vännen om det?
Beror på vad det gäller, är det någon skitgrej som inte påverkar mig personligen hade jag bara struntat i det och aldrig mer sagt något till den personen igen då jag inte kan lita på att det stannar där. Been there done that.Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?
Jag försäkrar mig alltid om att personen förstår att jag inte vill att det ska spridas. Har lärt mig att det som är ett självklart förtroende för en person inte nödvändigtvis är det för någon annan. Så med utgång i det, att jag sagt att detta är sagt i förtroende, så konfronterar jag. Annars skyller jag bara mig själv för att jag inte var tydligare.Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?
Samma här. Det är så väldigt olika vad som är "självklart" för olika personer just när det gäller vad som är rätt eller fel att prata om...Jag försäkrar mig alltid om att personen förstår att jag inte vill att det ska spridas. Har lärt mig att det som är ett självklart förtroende för en person inte nödvändigtvis är det för någon annan. Så med utgång i det, att jag sagt att detta är sagt i förtroende, så konfronterar jag. Annars skyller jag bara mig själv för att jag inte var tydligare.
Jag hade nog inte fattat att det där var en ”hemlig” kommentar om det inte uttalats tydligt.
Får ta tag i det idag. Det är en liten frustrerad skitkommentar jag gjort till en vän. Helt legitim dock och jag står för den.
Jag nämnde för person A "att varför ger person Y fler jobbtimmar (svart) till person X när person H är anställd och fått höra att det inte finns tillräckligt med jobbtimmar till h*n"
Sedan skickade jag ett sms till Y rörande något annat men fick tillbaka bl a varför person X jobbar där, något jag inte frågat om (än).
Så nu funderar jag på om jag ska prata direkt med Y istället och fråga var hn fick det ifrån eller om jag ska prata med A också...
Jag måste ändå prata med Y för det var massa annat crap i det där meddelandet som jag vill reda ut
Jvla småstadsliv
Jag hade nog inte fattat att det där var en ”hemlig” kommentar om det inte uttalats tydligt.
I övrigt hade jag struntat i hela saken eftersom det inte handlade om ngt större/viktigare/mer privat.
Nu vet du ju för framtiden att det inte är en person som håller det hemligt.
Jag hade inte orkat bry mig. Vad får man ut av att konfrontera personen?
Oj. Jaha nä hämd är totalt främmande för mig. Det känns väldigt barnsligt och inte speciellt produktivt.Jag vill dra "besviken - kortet" som hämnd. Jag vill att A ska veta hur jävla besviken jag är och att jag nu vet att jag inte kan nämna nåt för hn igen
Jag vill dra "besviken - kortet" som hämnd. Jag vill att A ska veta hur jävla besviken jag är och att jag nu vet att jag inte kan nämna nåt för hn igen