Westernsadlar

Q

qwajjo

Hur bra westernsadel får man för runt en 10 000 kronor? Är det någon som har någon erfarenhet av Börjes westernsadlar, de lite dyrare som Garland reiner? Vilka är de bästa märkena på westernsadlar för övrigt? Är det stor skillnad på dem runt 10 000 och dem som ligger runt en 15 000 - 20 000 kronor?

Alltså...

Du får en bra westernsadel för 10 000.
Bra, kända märken är tex Crates, Continental, Premier och Tex Tan.
Alla dessa går att få i ett bra, begagnat skick för 10 000.
Och jag rekommenderar dig att köpa en begagnad, det är mycket skönare.

/Lisa -systern som sliter får att få åsin nya sadel att bli bekväm, smidig och sluta knarra :crazy:

Köp en begagnad! För 10 000 kan du få både en jättebra, en bra eller en halvbra sadel för. beroende på var du köpt den och vilken kvalite du köper. inriktningen är ju viktig också. jag gillar inte 'ko sadlarna' så mycket eftersom att det är så stor sadelknapp.

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Windy
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama