westernsadel

W

windsong

Hej! Behöver lite goda råd om w sadel.
Provar sadlar hej vilt och har fastnat för en Courts.
Någon som vet nåt om detta märket?
Och i vilken prisklass ligger dom på begagnade?
Detta är en pleasure sadel.

Sv: westernsadel

Oj, om det är det courts som jag tänker på så är det inga skit sadlar. Men vad de ligger på i beg pris.. ja du det beror på från sadel till sadel som vanligt...

Tack, det var kul att höra!
Några fler kommentarer...nån?

Det beror ju på vad pengen får hamna på, ska det vara en slät, eller med utsmyckning? Tävling? Hobby?

Inte för mkt bling bling, nu är det bara träning men man vet ju aldrig...

hmm ja det finns ju några märken.. hehe jag kan omöjligt ta med alla, men i Sverige finns det på beg marknaden ofta billy cook, longhorn, continental, premier, tex tan, mm mm... både rena släta sadlar till hyffsat pris, och mer utsmyckade. Men väljer du en så ren sadel som möjligt går det att sätta på silver dekor i efterhand om man så önskar.. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv