Westernsadel

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rosen

Trådstartare
Är det någon som har provat Nevada Fancy från Double C? Vad tycker ni om den sadeln? Är den värd sitt pris? Hur håller färgen på sadeln? Känns den rejäl?

Har haft en Double C Trail Rider Apache i ljust läder och gillade sadeln. Mjukt och fint läder och råhudsklädd träbom som ska vara det bästa på westernsadlar.

Den mörknade något vid insmörjning men det gör ju alla ljusa sadlar. Mycket skön att sitta i och rejält byggd. Mycket väl värd sitt pris.

Men de passar ej hästar med rak rygg.

Jag har nyss fått hem en mörk Nevada Fancy på öppet köp. Den verkar prisvärd och är snygg. Kvaliteten på lädret och infärgningen är nog inte den allra bästa, så sadeln kommer antagligen att tappa färg där den slits. Fast det tror jag alla mindre dyra mörka sadlar gör. Hantverket är OK och råhudsarbetena är fina.

Jag valde att beställa den här sadeln därför det lät som om den skulle kunna passa min häst som har en kort, ganska smal (sadeln finns i 4 bomvidder) och skålad rygg. Sadeln verkar ligga bra på hästen och svettmönstret på ryggen såg bra ut idag efter ridning. Jag tycker att sadeln är bekväm och ger en hyfsad lodrät sits, trots att jag egentligen inte ville ha en reiningsadel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 473
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Emma-pemma
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama