westernsadel till arab

busigdemon

Trådstartare
Hej alla arab och western folk
har en äldre arab här hemma som vi skolar om western o känner nu att vi vill tävla, men har svårt med att hitta ev sadel som kan passa.
vad har ni på era araber?

den vi söker till har väldigt kort rygg, något svankig, liten manke o välvda revben... några tips?

mvh Lotta

Sv: westernsadel till arab

Jag har en TexTan gaited Horse saddle till min kille.
Hur bra som helst!

Anlita en sadelutprovare. Jag hade också problem att hitta sadel, så jag åkte till nordens största grossist och provade sadlar en hel dag. Kom till slut hem jättenöjd med en sadel som verkligen passar:bow:

Gilly

vill ju oxå helst åka till en "riktig" sadelprovare, men själv vet jag bara tumbleweed inärheten, annars så kryllar det ju utav sadelprovare till "vanliga" sadlar.

okej, jo det tror jag oxå, emn har haft en kompis som åkte dit med sin arab o kom hem utan sadel o hon hade större sadel budget än vi...
de hade inget som kunde sitta på den hästen helt enkelt o känns ju lite trist o åka så långt för inget med en svårlastad häst...
men hittar man inget på beg. marknaden som passar så åker man väl dit i maj nån gång...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp