westernsadel och säkerhetsväst..

JessicaM

Trådstartare
Ni som använder säkerhetsväst med westernsadel, tar er väst i bakvalvet på sadeln när ni rider??

Jag har en sån där race väst som sitter nära kroppen och är verkligen kanon, men jag har fått klippt av lite på rygglängden eftersom den tar i sadeln och det gör den fortfarande lite grann! Ändå tog jag bort 10cm!!

Nu är det så att jag ska köpa en barrel race sadel o de är tydligen lite högre i bakvalvet, hur sjutton gör jag då????

Man kan ju inte klippa av hur mycket som helst i ryggslutet för det är ju ryggen man främst vill skydda..

Några tips?

Sv: westernsadel och säkerhetsväst..

Jag rider ganska ofta med säkerhetsväst på min unghäst. Har inga problem med att den stöter i sadeln, mer problem med att det blir så satans varmt och svettigt:D

Mitt största problem är att västen fastnar fram i hornet om (när:o) jag faller fram med överlivet...

det var inget :)

Senast ändrad av en moderator:

den där bullridingvästen såg ju ut som en vanlig äldre klumpig väst, bara att den inte går ner så långt över ryggen.

Race safe är mycket smidigare o inte klumpig. Men jag får nog skära av lite till på ryggslutet..

Min är definitivt inte klumpig och inte de andra jag har sett heller... Det är den enda väst jag fixar att ha på mig utan att bli tokig och den är ju gjord för folk som sitter på bockande tjurar så dom måste vara både smidiga och skyddande.

Jag skulle inte jämföra en bullriding vest med en vanlig klassisk ridväst som är avklippt.

Den västen som jag har använt nu i det senaste är ganska lång men den har aldrig tagit i bakvalvet

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 230
Senast: JennyLz
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 777
Western Hej! Jag behöver verkligen hjälp! Jag letar westernsadel till min 9 åriga haflinger. Han är rejäl och väldigt vid vid bogen. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 490
Senast: Blimblom
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 739
Senast: klystron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka