Westernsadel med bogfrihet!

hanoirocks

Trådstartare
Någon som vet något märke/någon sadel med bogfrihet? Jag har letat sadel i ett halvår nu!! Har provat en kompis crates sadel nr: 2397 som passade tror jag. Men hittar ingen mer som har passat. Jag är trött på att rida barbacka..:cry:

Sv: Westernsadel med bogfrihet!

Ägarna till medryttar hästarna har köpt hem en ny sadel som ligger super på hästarna här hemma som har breda bogar och lite "midja" bakom bogen. hästarna är av rasen haflinger och mellangrova. Första sadeln som verkligen ligger som ett smäck på dom!:)
Märket är Bob Loomi, sadeln heter Bob Loomi Reiner. sadeln är lite utsvängd över bogen.
Om det finns återförsäljare i sverige vet jag inte, och priset ligger mellan 13 och 15 tusen.

Vad är det för häst du har?

actR22673.jpg

Maila till crates och fråga vilka sadlar som har samma bom! De är hjälpsamma och svarade snabbt när jag hade en fråga om en äldre sadel. Här är en länk till dem: http://www.cratesleather.com/

Förresten så har jag en crates 2300 till salu...

Hej! Min erfarenhet är att Premiersadlarna har stor bogfrihet :)
I varje fall till min ena flodhäst :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar