Westernsadel - ländtäcke?

M

Molliijeh

Hej!

Någon/några som kan posta en bild på hur det ser ut när man har ländtäcke bakom en westernsadel? Borde inte det bli heeelt fel mått och så? xD

Sv: Westernsadel - ländtäcke?

Mitt ländtäcke passar perfekt till min westernsadel :D Rider alltid med ländtäcke nu när det är lite kallare... Har ingen bild dock ;)

Har ingen bild, men jag har ett ifrån Mia's ridsport i ull som är formsytt till westernsadel. Skitfint!! (oliv med brunakantband och beige paspoil) Det är ett sånt som man knäpper framför sadeln. Kallas väl skritttäcke då kanske. Tror att de kostar 5-600:- Inte säker, köpte det när jag hade egen butik så jag betalade inköpspris:D

19493076.jpg

Jag har ett billigt ländtäcke från Hööks, inga problem alls.

Har flera och det är inget problem, det som går att knäppa framför hornet kanske stramar lite men inte mycket

Har ingen bild, men det är inget problem. Passar bra.

Okej ;) vad bra. För en westernsadel och en engelsk sadel har ju inte samma mått ;) Ska beställa ett ländtäcke till min medryttarhäst, och vill bara veta om man kanske skulle ta en storlek större/mindre för att det ska ligga rätt osv. Men vad bra, då vet jag det :)
Mia's verkar vara rätt populärt, ska nog gå in där och kolla. Har bara susat förbi nån gång, men inte kollat så "noga". Ska dra en sväng förbi den sidan nu ;)

Ja, jag har samma stl på de både till engelsk och westernsadel. Man fäster ju trots allt täckena på ungefär samma ställe, men jag var också osäker innan jag provade täckena.:)

Jag har ett "vanligt" ländtäcke från Hööks ( tror jag... ) och det passar perfekt :laugh:

29757082.jpg

Jag rider med ländtäcke på min lilla söta skötponny rasmus ^^(i westernsadel ^^):laugh:

Jag har också ett sånt som black. Hade till förra sadeln ett av dem man knäpper framför sadeln. Det gick precis till den, men hålet är inte riktigt stort nog til den jag har nu.

Tror att om du ska vara säker på att det passar så ska du köpa ett ländtäcke och inte ett skrittäcke som man knäpper framför sadeln :)

Aah, skrittäcke måste ju bli helt fel.
Men tack för alla tips hörni, nu vet jag att det är samma mått och så, så ska beställa hem lite ländtäcken till pållan nu ;) Autumn is in the air!

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Myzan87
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka