westernridskola i dalarna?

gul_zebra

Trådstartare
Är väldigt intresserad av att lära mig rida western men har inte haft någon möjlighet hittills. Någon som vet om det finns en westernridskola i dalarna, eller om det finns en vanlig med möjlighet till westernridning? :)

Gå in på wras.nu och se efter westernklubbar i dalarna. Dalarna Western riders tror jag dom heter. Dom kan hjälpa dig med information om var närmaste tränare befinner sig.
:)

Hej! jag sitter i styrelsen i Dala Western Riders, Det finns några ridskolor som har lite western på schemat och sen annordnas det ganska många clinics för duktiga tränare, men då måste man ha till gång till egen häst eller lånad så klart. hör gärna av dig! mvh Emelyne :)

Bjursås ridklubb vet jag har några western lektioner på fredagar och söndagar tror jag det var.
Men själv tycker jag det bästa är att ha egen eller låna en häst och åka på clinic!

Hej! bjursås ridklubb har lite lektioner sen har även säters ridklubb lite lektioner men de har ganska fullt tror jag,det är många som har stått på kö i några år.
Du får gärna delta på våra clinicar, jag tar upp conny Nilsson emellanåt. så det är bara att höra av dig.

Ok, tackar! Kan ju kika iaf och ställa mig på kö :)

Clinic vore superkul, men tyvärr har jag ingen häst eller tillgång till att låna =/

Litet tips!
Kolla om det finns någon som vill ha en medryttare! I så fall kanske det löser sig så du kan delta i clinics! :)

Letar för fullt redan, men iom att jag är nybörjare på ridning över huvud taget är det inte det lättaste. Men det är bara att fortsätta läsa :)

Just ja, tänkte inte på att man kan kolla också :o Menmen! Ska antagligen dra iväg på den där westerndagen på bjursås och kika iaf, får se om man kanske kan hitta någe mer :)

Westerndagen?Menar du tävlingen?Ja kom o kolla det gör ju en hel del :)
Du förresten,såg att du bor i borlänge,vet du om det går någon buss från falun så man kan ta sig till ridklubben i borlänge?

Vet inte om det var tävling, men Sam nånting från Rättvik skulle komma och visa lite och sådär :) Tänkte även gå på träningstävlingen dagen innan i borlänge, ska fota lite till projektarbete :)

Vet inte om det går direkt från falun och dit, men tror att 253 (?) går från falun och till centralstationen. Där kan du byta till 44 mot ludvika, den stannar precis bredvid infarten till klubben :)

ok tackar tackar så mycket :) då kan jag iaf ta mig dit till tävlingen då!

Jaha Sam ja han är jätteduktig!Han har jag ridit för en hel del förut och fått jättemycket hjälp av!
Sen är det tävling här i Bjurs den 31 maj också tror jag det var,då kan du ju också komma o titta ;)

Jag brukar inte säga så mycket, men säg att du ska till lerbäcken och inte vet var du ska kliva av vettja :angel:

Ok :)
Förresten går ju buss 244 också förbi, men tipset är nog att ta 44 ändå, vete sjutton om 244 stannar där :confused:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 453
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 143
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar