R
Rodeokungen
ni som håller på med westernridning, rider ni lätt när ni travar och i fältsits under galopp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ni som håller på med westernridning, rider ni lätt när ni travar och i fältsits under galopp?
Rider många gånger lätt i traven, framförallt vid uteritt, i galoppen sitter jag, det är svårare att stå i fältsits i en westernsadel! den är ju gjord för att sitta i lääänge...
Det är ju det som är grejen, då hade personen eller personerna tagit sig till någon som kunde lära dem, inte satt dom ute på nätet och frågade. Du har ju ingen aning om h*n vill lära sig western eller bara fråga hur vi gör av vilken anledning som helst
Monke
.Jag rider lätt ibland men håller en lätt sits som oftast (står lite i stigbyglarna) när jag rider unga hästar. Står inte i fältsits men håller en lätt sits (se tidigare förklaring) även när jag galopperar unga hästar.
Jag sitter ner i alla gångarter, i alla fall när jag rider "min" häst, vilket det oftast är