Westernridning i tjeckien!!

Unit

Trådstartare
Måste bara få dela med mig av en fantastisk vecka!! Åk till tjeckien o träna western det är helt underbart.
Kanonhästar, fin natur, god service o mat, trevliga människor, tokroligt gäng ja listan kan göras lång.

Satt hela resan hem o smålog för mig själv.
Nån fler som varit där??:rofl:

Sv: Westernridning i tjeckien!!

Oh!

Vart i Tjeckien var det?
Hur går det till?
Dyrt?
Berätta jag vill veta allt! :bump:

// M

Hmm... känner en tjej som var där förra veckan, kan det vara du??

Inte än....;)
Men den 31 Okt går flyget dit, nåja inte direkt dit då, men till Prag, vidare därifrån m tåg...det skall bli kanonkul:banana: :bump:
Har du några bilder därifrån?
Vore kul o se...

Hmm ja kan vara jag;) inga bilder som jag kan visa, inte så teknisk! jag tycker inte att det är dyrt med tanke på vad man får, resa, frukost o tre rätters lunch o naturligtvis all denna underbara ridning!
Ca åttatusen kronor.
Svarade på en annons i tidningen Hästfocus.
Vi åkte buss o färja över till Polen, genom Polen o in till Ostrava i Tjeckien.

Hejhej!!

Äntligen finns det fler som skriver om deras upplevelser i Tjeckien!! Jag var där i somras och har skrivit om det på buke tidigare.
Fick du möjlighet att göra långuteritten till Kamberg? Hur var vädret där nere nu när vi hade det ganska varmt här uppe i sverige?;)
Jag räknade på kostnaderna och kom ner på 5000:- med flyg så det blir billigare om man gör den utan resebolag.
Roligt att du skrev!! Hoppas flera gör det!

VILLE OCKSÅ ÄVEN SÄGA att Tjeckien resan med den utbildningen blir en TREND i fortsättningen! Klara var duktig och manfår rida på sto´na som är väldigt uppfostrade samt duktiga. Håller med Unit att naturen är storslagen, hoppas hösten blir bra där nere.

Vart i Tjeckien skulle du?
Kul med att höra hur det var på western ridning där, själv var jag i Zabreh nu i september och red distans. Vilken natur!

Zabreh var billigt och vackert.!

Om du menar mig...:bump:

Så var jag i Kozlovice hos Klara Salkova. Precis som unit.
Naturen är vacker och enastående. Tjeckien är både billigt och genialiskt att besöka- även om man man skall shoppa och dricka deras öl, RADEGAST!!

PUT...
:rofl: haha...ja, smålog gjorde vi nog inte...då vi höll på o missa flyget...men det är en annan historia...
Men visst...som Melgem sa...en trend bör det bli...
Tyvärr blev hösten vinter för oss...som efter några dgr regnade bort...men vem bryr sig, man har ju kläder efter väder...
Mkt lärorika 6dgr fick jag iaf...
Klara är kanon...som tränare o turistvärd...:bow:
Nästa gång vill jag nog åka tidigare på hösten el våren....

PUT...
:rofl: haha...ja, smålog gjorde vi nog inte...då vi höll på o missa flyget...men det är en annan historia...
Men visst...som Melgem sa...en trend bör det bli...
Tyvärr blev hösten vinter för oss...som efter några dgr regnade bort...men vem bryr sig, man har ju kläder efter väder...
Mkt lärorika 6dgr fick jag iaf...
Klara är kanon...som tränare o turistvärd...:bow:
Nästa gång vill jag nog åka tidigare på hösten el våren....

:rofl: Haha...inte smålog vi inte...det va lätt o hålla sig för skratt, för vi höll på o missa flyget hem...men det är en annan historia.

Annars håller jag m Melgem...en trend bör det bli...
Men nästa gång vill jag åka tidigare på hösten el våren...
Nu blev hösten vinter för oss, som sen regnade bort....men det gjorde inget, man hade ju kläder efter väder...:D
Klara var kanon, som tränare och turistvärd...:bow:

Alltså ooops...jag be så hemskt mkt om ursäkt för mina repriser...vet inte vad som hände, när jag försökte skicka svaren här....det ville sig inte alls...men hade tydligen "fastnat" iaf...
Nej, jag jagar inte inlägg...;)
Moderator får gärna ta bort 2 av dom...hehe

Det var en höstig vinter som jag och bonriaz mötte på när vi kom ner till Kozlovice, det började bra men sedan kom snön och paddocken blev allt mer tung för hästarna att gå i.
Detta var andra gången jag var där nere och vi kunde vara 2 personer för Klara och inte 7-8 personer.
Klara är väldigt vänlig och som Bon´ säger är att hon är serviceminded vad gäller resan,taxi mm.:banana:

En skön avkoppling på kvällen var shoppingcentret "avion" där de även har Ikea, var riktigt kul. Trevliga Cafeér:bow: , men har man sett en affär har man nog sett alla-kom vi fram till...:smirk:

Lite otur var det dock att vi missade det bokade tåget från Ostrava-Prag vid fyra tiden. Taxin skulle hämta oss klockan tre för att vara i Ostrava klockan 04. Vi vaknade typ 04. och vi visste inte då om vi skulle hinna med planet...Det var bara att lösa biljett nr.2 på tåget och hann ganska väl trots allt! :bump:

En rolig resa, men det var skönt att komma hem- till kalla sverige..:p

Beställde Ni resan privat el via nån resebyrå? om privat hur gick ni till väga då?
Vi hade kanonväder i mitten på september, vi blev solbrända efter bara en utetur.
;)

Haha...jag vet vem du tänker på...tog med ett par shaps till Sverige och henne.......
Och läser hon Hästfocus...så är det i smyg då:rofl:

Njae...inte samtidigt...då kunde hon tagit shapsen själv;)
Hon var väll i september...
Men Melgem o jag åkte okt-nov...privat.
Fixade resan själv, förutom hotellet, som Klara bokade till oss ( går även att boka via nät).
Klara själv måste naturligtvis vara ledig oxå, när man kommer...
Billigare, mer lektioner och man slapp konkurens på lektionerna:D
Red 3-4tim/dag i 6dgr...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Hanna2021
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 505
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 807
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka