Westernridning i Holland?

lakrits

Trådstartare
Är det någon här som är insatt i western ridningen i Holland?
Hur utbrett är det? Är det som i Tyskland?
Hur är ridningen, rider man "hårt"?

Om man skulle köpa sig en 8 årig quarter från Holland, kan man vänta sig förslitningskador och allt som kan tänkas uppstå?

Sv: Westernridning i Holland?

Är det någon här som är insatt i western ridningen i Holland?
Hur utbrett är det? Är det som i Tyskland?
Hur är ridningen, rider man "hårt"?

Om man skulle köpa sig en 8 årig quarter från Holland, kan man vänta sig förslitningskador och allt som kan tänkas uppstå?

Den är lika stor som i tyskland.Har dom kommit!???
Ta in den på röngken så får du svaret. ca 1200kr u till 2000kr kan de vara värt.

Westernridningen är stor i Holland.

Precis som överallt annars finns det både hård ridning och mjuk ridning. Det är omöjligt att svara på om hästarna är slitna hårt eller ej.

Det enda man kan göra är att, som Gordon säger, besiktiga hästen grundligt på klinik, inkl röntgen. Det finns olika sorters kliniker också, så ta en som du vet är bra och har fått rekomenderad. När jag har fått hästar besiktigade på klinik i Tyskland har det kostat mer än 2000:- dock.

Dessutom bör du antingen åka dit och titta på hästen/provrida själv, eller låta någon kunnig som du litar på i Holland göra det.

...och när jag läser Gordons svar lite nogrannare så verkar det handla om en häst som ev är i Sverige redan och då går ju mina råd bort. :cool:

Isåfall hade jag definitivt åkt in på svensk klinik och röngat!

jag chattar på ett holländskt quarter-häst forum också.

där kan jag ställa frågor om hästar/ryttare/ägare om du vill;)

vad jag kan utläsa så är i alla fall de som chattar mycket kunniga, och tränar och tävlar seriöst.

alla ridhästar (för tävling) bör alltid röntgas, oavsett var du köper dom!

Denna valack ser väl trevlig ut
http://lima.messageboard.nl/5619/viewtopic.php?t=5255

Senast ändrad av en moderator:

Oj...vad bra. När jag vet mera så ska jag nog be att få din hjälp lite grann.
Tack för ditt erbjudande...:bow:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 725
Senast: Lobelia
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
12 078
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar