westernponnyer

Sv: westernponnyer

Ja de beror vad man pratar om (nefy dig!!) ne de har det nog inte men de kan varasvårt att nå upp till grinden på trailbanan el regnrocken om man har en väldigt liten häst. ;) Ähh skärp dig nu Gordon de va inte äns roligt.:D

:eek: Gordon dåå!:D
Det är klart då får man sträcka sig om man ska nå grinden eller liknande. Men man behöver inte ha en väldigt liten häst...

Tjola hopp. Inlägg från clownen. Min pålla e bara 1.42 . inte mye men ja har en del mellan knäna. Ja menar inte tjocka lår utan häst. Vi ställer upp i trail wr wh barrelrace o freestyle R . Kollar man på RHC så e d en helande del pållar under 1.47,5 som inte börjar på Q. En för del e att ingen tror att man e så gammal som man e. Hört från läktaren på RHC : den flick snärtan har väl inte äns fyllt 25. S mil

Var det bara jag, eller såg hästen uttråkad ut? Åandrasidan så är inte jag någon pleasuremänniska:angel: Och inte min häst heller.

Vad var det för fjording? Alltså vad heter den? Jag sålde min fjording och fick veta att han börjat tävla i Western... Men han borde iochförsig vara för gammal för Sm nu...

Senast ändrad:

Har skådat på Youtube lite och finner att väldigt många Cowboys (i tävling som i arbete) banne mig är långa som basketspelare...:eek:...eller så är hästarna mindre än 140...:cool:.

...kolla sista ryttaren när han kliver av...;)...http://www.youtube.com/watch?v=RQEwRK9SQOw

synes rytterne der så alt for lange ut jeg :crazy:

Och vill man ha lite inspiration ska man banne mig glo lite på Youtube...läckra hästar, läckra shower och prestationer (om man kikar på tränarfilmer, NRHA och AQHA tävlingarna o.s.v.)...och fina killar;)

Fast jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg en pleasuretävling...killar passar inte i den grenen i mitt tycke...:angel:
http://www.youtube.com/watch?v=KqepiRHk6cI

hm... toåring som ris ? nja... men bortsett fra det så virket det som en utrolig behagelig ridetur, er dette "luntetravet" noe som ligger spesiellt til westernavlede hester ?

Jag kommer att komma på tävling med en ponny :D (förhoppningsvis i alla fall).

Grenar...tja..det blir väl lite blandat; pleasure, trail, horsemanship, kanske provar lite reining och så är team sorting något som ska provas på :D

synes rytterne der så alt for lange ut jeg :crazy:

hm... toåring som ris ? nja... men bortsett fra det så virket det som en utrolig behagelig ridetur, er dette "luntetravet" noe som ligger spesiellt til westernavlede hester ?
Vet inte vad "luntetrav" är:o...men det är väl detsamma som "jog" en ekonomisk och bärig gångart mellan skritt och trav. Bekvämt att glida fram i, kan jag lova:D

Vet inte vad "luntetrav" är:o...men det är väl detsamma som "jog" en ekonomisk och bärig gångart mellan skritt och trav. Bekvämt att glida fram i, kan jag lova:D

det på filmen er det som kalles "luntetrav" her men ja, det ser utrolig behagelig ut ;)
er dette noe som alle hester kan lære ?

Bild060-2.jpg
[/IMG]

Så fin! :love:

det på filmen er det som kalles "luntetrav" her men ja, det ser utrolig behagelig ut ;)
er dette noe som alle hester kan lære ?

Ja, de flesta kan lära sig;) Jag har fått + poäng på just jog på min förra häst...en varmblodstravare och kunde han så kan de flesta:D

Tycker att man så sällan ser ponnyer på westerntävlingar, kanske någon gång i någon trailklass - jag undrar varför?? :confused:

Jag tycker att man ofta ser duktiga ponny på Wras tävlingar och i All Breed klasser i de flesta grenar. Tex Cindy, Pollak, Felix och många fler. Kolla i ungdoms klasserna!;)

pratade med en tränare idag och han sa de,
- ja men de är nog olika delar av USA.
Och jag var i CA så jag kan inte säga så mkt.
Men dom quartar vi hade var på 154-163cm och de var allt från ranchhästar till workingcowhorse, reining. Men jag vet inte jag har aldrig varit hos the hot shots och de var ca12 år sedan så tiderna ändras ju. De ser man ju här med i svergie.

Hej Vill para säga att jag hört samma sak som Gordon i USA. Jag har varit i mellan western. De skrattar lite åt oss europeer som köper så små hästar och undrar om vi vill möta kossan i ansiktshöjd. Visst det finns en och annan liten reininghäst men den generella uppfattnignen där jag har varit är att en häst som är 155 cm i mankhöjd och mindre är en liten häst. En häst under 152 cm går knappt att sälja. De flesta reininghästar jag har sett är över 152 och pleasure hästarna är över 160 cm.

Men det är väl bra att vi vill ha mindre hästar i Europa så det blir avsättning för dem med. Det kanske inte bara är för att vi är dumma och köper ratet utan för att det finns ett behov av mindre hästar här. Halvblod på 170 cm i mankhöjd har vi ju gott om.

Min kompis rider Western på gotlandsruss ^^
tror hon har tränat lite på sin shettis med men hur det har gått vet jag inte xD
Men hon tävlar trail, pleassure och western riding på sitt russ

Nu kan jag tom. bidra med bild på min ponny...

Han är 141 cm ungefär men kommer nog resa sig så småningom.
Jag själv är 172-174 ca.

IM000856.jpg

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 735
Senast: Häst_
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden