westernpad/filt eller båda?

T

trolly

vad använder ni under sadeln?:confused:

Pad & filt eller endast en av dem? & vilken i så fall?
Vad gäller vid användning av en tunnare neoprenpad ( nopprig sak!)
är det filt över som gäller & räcker det i så fall? Har häst med högmanke & kort rygg så det är rundskurensadel och urtaget fram i pad som gäller men tycker ändå att det har varit svårt att få nått riktigt bra. ( sadeln är ordentligt utprovad)

Tacksam för alla synpunkter!

Sv: westernpad/filt eller båda?

Jag använder alltid pad när jag tränar.
Har man filt måste man ha någonting under för att det inte ska trycka på hästen.

Det finns ju paddar med typ gele i som är specialuppbyggda... provat en sån?

Jag har alltid både pad och filt. Lägger en filt närmast hästen (under paden) då det skyddar paden från smuts/svett etc och filten är ju bara att slänga i tvättmaskinen :idea:

Japp en padprotector närmast o sen själva paden på,har jag oxå.
Sen kan man kanske ha en pad som man kan ha dessa fina filtar på istället .D e ju egentligen bra för då kan man byta ut filten om man tävlar eller en till vardags så har man samma pad under..
Slipper man köpa olika "allt iett" padar som oxå kostar en del.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 058
Senast: AW
·
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 366
Senast: Sofie_B
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 355
Senast: sthu
·
Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 500
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar