Westernhjälm?

Evita_peron

Trådstartare
Hej, jo det är så att jag undrar om westernhjälmar. Jag har hört att det är dåligt och inte säkert och hos endel så är det bra. Jag skulle vilja rida med hatt men jag vill ha hjälm, så det skulle vara en bra lösning för mig.

Om det är nån som vet nått om westernhjälmar så svara gärna!

MVH Evita_peron

Sv: Westernhjälm?

Det bästa är att rida med hjälm av flera anledningar, dels är hjälmen säkrare, den är också snyggare och de hjälmhattar som finns är inte ens i westernhattmodell som regelverket föreskriver. Rid med hjälm eller en snygg hatt när du tävlar. En ful hatt med inbyggd hjälm är värdelös både ur estetisk synvinkel och säkerhetsmässigt.

Jag gick in och kollade på sidan, men den var inte godkänd. Du har en sådan hjälm eller? Funkar den bra ändå? Känns det som en hjälm?
Jag vill ju vara säker men ändå så skulle jag vilja ha en hatthjälm.

mvh Evita_peron

Jajjamänsan..

Alltså, det känns inte alls som en hjälm och den skyddar inte lika bra som en hjälm (därför den inte är godkänd antagligen) Vet inte hur bra den är då jag inte har ramlat av och slagit i huvudet än :p

Men om det är så att du känner dig väldigt osäker att rida utan hjälm öht, så tror jag inte den hatten är någe för dig.

nej, så får det nog bli. Jag vill gärna rida med hatt men det får nog bli när det finns godkända hatthjälmar. :smirk:

Tack för att du svarade!

Usch hatthjälmar är så fula:o

Hjälm eller hatt tycker jag, ingen tvivelaktig korsning.

Det bästa är att rida med hjälm av flera anledningar, dels är hjälmen säkrare, den är också snyggare och de hjälmhattar som finns är inte ens i westernhattmodell som regelverket föreskriver. Rid med hjälm eller en snygg hatt när du tävlar. En ful hatt med inbyggd hjälm är värdelös både ur estetisk synvinkel och säkerhetsmässigt.

Klokt från kenneth:bow:... En riktigt hjälm är det bästa.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Mirach
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka