B
BonRaiz
Sv: Westernhästar rids på framdelen
Nä det har du rätt i...men kroppen känns ibland som säkert hos en pigg 90åring
Nä det har du rätt i...men kroppen känns ibland som säkert hos en pigg 90åring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I Sverige har man ju faktiskt börjat tänka om lite när det gäller hur hästen bär huvud och hals. Bland annat ska domaren ta hänsyn till vilken typ av häst det gäller. Men i USA-domare lär inte bry sig om det....Men hur hästen bär huvudet behöver inte ha med formen/ryggarbetet att göra i och för sig. Titta bara på en häst i ett korrekt stop: nosen nästan nere i backen, bäckenet vinklat och bakbenen djupt under sig så att den nästan bokstavligt sätter sig.i pleasure klasserna verkar det vara överdrivet lågt det finns ju en gräns för hur lågt dom får gå ."peanutrollers" det beror välpå vad dommarn tycker ser bäst ut..Men att gå förlågt ser inte alls bekvämt ut för hästen dom verkar ha tappat huvudet och det måste väl va påfrestande på bogarna o bli framtunga eller??.Och dom andra klasserna tex. reining ska väl inte huvet va onaturligt lågt.
Eller??
Men åter till tråden:
Jag har inte läst tidningen...så jag kan inte uttala mig om artikeln..
Men har du Cindy16 fått nått svar fr tidningen...?
Kan man läsa av artikeln att de var o kollade på en typ D-tävling el nybörjarridskola...eller var det ryttinerade ryttare som kollades?
Skulle va intessant o veta...
Just pga artikeln i Stallmagasinet, där det testades Elithästar m en o samma ryttare och där man kom fram till att hästens huvud hade stor betydelse för samling...