"Westernform" Bilder?

Sv: "Westernform" Bilder?

Jag skulle för övrigt gärna vilja se bilder på pleasure- och trailekipage i det ni anser vara en korrekt form.

Någon som hittar nån som bild eller video?
Wranglan - du kanske kan kasta in nån bild t ex? (Eftersom jag upplever det som att vi tycker rätt lika om form o sånt...) :D

det som i slutändan avgör är väl hur länge hästen fortsätter vara mjuk, skadefri och glad? ^^

modet är bara modet.. hästen är ju hästen och ska - förhoppningsvis - ridas på ett sätt som inte förstör den :) Sen får folk gilla vad dom vill... :D

det som i slutändan avgör är väl hur länge hästen fortsätter vara mjuk, skadefri och glad? ^^

modet är bara modet.. hästen är ju hästen och ska - förhoppningsvis - ridas på ett sätt som inte förstör den :) Sen får folk gilla vad dom vill... :D

precis.

svar till alla som svarat mig:
Fina bilder, kan bara hålla med! God Jul!:bow:

Vår egna Catarina Wixell och Frekles Flit bar... för ett antal år sedan,men vad jag vet har hon alltid ridit (och stoppat) hästarna i bra form och balans, modernt eller ej, träns eller ej.... :bow:

CatarinaWixelloFritte.jpg
Toppenbild, så ska vi ALLA RIDA !! ska vi våga prova att knyta tyglarna runt hornet och rida ett mönster !:rofl:

Tackar :bow:
Anneli: håller med :D

jo jag vill bara passa på att förmedla denna länk. Här är en riktigt fin reiningrunda, jag gillar verkligen övergången från stor till liten som syns väldigt tydligt, men även väldigt fina spin och stopp, ja allt är fint :D ! Formen på hästen är i min smak liiiiiiiiite för låg, jag gillar formen på bilden jag postade i inlägg #5, alltså den största bilden på en blue roan häst och vad jag uppfattar det går denna lite lägre. Om man tittar noga ser den inte lika eftergiven och soft ut i nacken i stoppen, som tidigare bilder jag postat som visat just det. Hur som helst, en fin runda:
http://www.westernvideos.de/2006/Bronze Trophy Winner Clip.mpg

Senast ändrad av en moderator:

finns det inga fina pleasurebilder, någon :confused:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 459
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA