Westernfilmer

F

froggy

Någon som vet nån riktigt bra westernfilm? Jag har sett Hidalgo, så den behöver ni inte skriva :p men andra bra filmer. det ska vara drama, action, westernäventyr osv. Alla förslag är välkommna :D

Och så undrar jag om det är någon som har sett; Dances With Wolves? Är den bra?

:banana:

Sv: Westernfilmer

Dansa med vargar är sååå bra

En riktigt bra pang pangfilm är Young Guns om Billy the Kid. Blodig men bra handling och action finns även en två

Jag kan definitivt rekommendera "Mannen från Snowy River".
Den har hästar och den har kärlek...mer behövs inte :D

dansar med vargar är bra. Köp "Lonesome Dove" , en kultrulle ,eller "Open range" så har du två bra westernfilmer.

Mitt ex avgudade Clintan... så jag har sett dem alla... En del bättre en del sämre...

En annan kultfilm är ju ... Sju vågade livet

Sen den där.... med Robert ... Mannen som talar med hästar eller nått..
Läste boken och den var betydligt bättre än filmen... Inget pang pang dock... och inte direkt passande i western genren... men den innehåller en del kärlek och hästar...

Sen har jag genom åren sett otaliga andra westernfilmer... men kan inte för mitt liv komma på någon titel nu....

Dansar med vargar har jag försökt titta på två gånger.... Det jag har sett har varit bra. Men jag lyckas alltid somna innan slutet....

Cat Ballou:idea:...en komisk berättelse om en gangsterbrud i vilda västern:rofl:...Den var riktigt kul, tyckte jag då iallafall;) (ca 25 år sen jag såg den:eek: )

Jaaa den minns jag..... *nickar* riktigt rolig....

Minns scenen med den fulla hästen som står och lutar sig mot en vägg..:D

Lee Marwin var den lika fulle ryttaren...:rofl:...underbar film med humor, ridscener och pangpang:D...Jane Fonda spelade Cat Ballou...

brokeback mountain..kanske inte så mycket western men en o annan häst...

Brokeback mountain är en "romantisk" film, tyvärr i westernmiljö Ingen westernfilm, mer en bögfilm!

Så jag kan tryggt utgå från att sådant inte förekommer i ditt tält?:D

För en handfull dollar, en riktig klassiker!
Young guns!
Dansa med vargar är :love:!
Wyatt Earp och andra filmer är ju bra också!

Billy-Boy, så vad tyckte du om filmen då?..visst var den bra? Tragiskt slut bara..

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 668
Senast: Enya
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka