westernbiten!

L

link

Hej!

Har efter en 5-gångerskurs i westernridning blivit helt frälst! Har bestämt mig för att köpa en westernsadel till min d-ponny men jag förstår inte riktigt storlekarna. quarterbom? olika tum? Någon som vill förklara? Vad bör jag titta efter till en d-ponny med mycket bred rygg?

Sedan finns det ju olika sadlar för olika grenar. Om man som jag är nybörjare och inte vet vilka grenar man är intresserad av, vilken sadel kan vara lämplig då?

Sv: westernbiten!

Hej

Ta med dig pållen och få en utprovad hos en kunnig person som säljer Westernsadlar. Om jag var du skulle jag köpa en allroundsadel.
lycka till

Föresten, tumstorleken. Är det samma som i de engelska sadlarna?

westernsadlarnas tum är lite större än vanliga

En engelsk 16 tum blir 15 Westerntum,
En engelsk 17 tum blir 15,5 Westerntum,
En engelsk 17-18 tum blir 16 Westerntum,

Hoppas du fattar vad jag menade ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Western Hej! Rider en häst som är en okänd korsning, troligen arab i henne. Hon är gräns mellan D-ponny/häst. Rider hoppning, engelskt, WE...
Svar
8
· Visningar
2 956
Senast: Oh_really
·
Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
1 880
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka