F

froggy

finns det tävlingar för western? känns ju lite tråkigt om man rider western och man vill tävla,så finns det inte. och det är rätt så många som rider på varmblod,så finns det liksom någon tävling för "stora" hästar?! Om det nu finns några tävlingar i överhuvud taget.

Sv: western

Gå in på www.wras.se kolla tälingar- tävlingskalendern: där kan du se vart det finns tävlingar i din närhet!

Det finns en massa tävlingar och VÄLDIGT många grenar, så oavsett vad du håller på med kan jag nästan garantera att du hittar något som passar just dig.

vad menar du med "stora" hästar? mankhöjden eller "stora" som i på lite högre nivå?

Det finns ingen speciell tävling för stora hästar (vad jag vet), alla storlekar tävlar mot varann! :) Däremot är klasserna indelade i olika nivåer och åldrar. Som ex. nybörjare, ungdom osv. Sen är tävlingarna indelade i olika nivåer som ex. D-nivå (klubbnivå), A-nivå (internationell nivå) mm.

Det finns tävlingar inom western. D tävlingar är som nybörjar tävlingar så testa det om du vill. men kolla wras.se

Hej.
Det finns mängder av tävlingar som du kan vara med i.
Om du går in på wras hemsida och kollar på tävlingskalendern så hittar du vilka tävlingar som ligger nära dig.
Det finns ingen speciell tävling för stora hästar utan bara olika klasser.
Just nu är D-nivån den lägsta, den är väldigt bra när man bara vill prova på sen flyttar man sig uppåt.=)
Det finns däremot tävlingar som endast quater får vara med på och lika för araber.

Lycka till:)

Hej.
Det finns mängder av tävlingar som du kan vara med i.
Om du går in på wras hemsida och kollar på tävlingskalendern så hittar du vilka tävlingar som ligger nära dig.
Det finns ingen speciell tävling för stora hästar utan bara olika klasser.
Just nu är D-nivån den lägsta, den är väldigt bra när man bara vill prova på sen flyttar man sig uppåt.=)
Det finns däremot tävlingar som endast quater får vara med på och lika för araber.

Lycka till:)

Finns det inte tävlingar för bara Paint också?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka