Western sadel kvalitet??

U

ullis25

Jag har tänkt och köpa en western sadel till min bruks nordis, han behöver x-tra vid bom, hittade en på h***s för halva priset, men gillar inte riktigt läder kvaliten, känns lite stel. Har kollat runt här bland trådarna och då är det bättre att köpa en begagnad kvalitets sadel än en ny billig, (den jag såg där kostar från början 6200kr). Men eftersom jag är ny i western världen så vet jag inte vilka märken jag ska leta efter, och vilka som är kvalitets sadel?
Mycket tacksam för tips på sadlar till min "lilla smala" häst....:)

Sv: Western sadel kvalitet??

Min varmblodiga Travare drar också X-vid i engelska sadlar och på honom har jag en Double CC Classic Reiner m. Nevada Fancy bom.
Jag vet inte om det är en super sadel, men den är jäkla skön och jag gillar den starkt:D :D

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 833
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Debsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka