western ridning på Islänning?

G

Glory

Hej allihopa!:)
tänkte bara fråga om en sak...
Jag har ett Islandssto på 15 år,som jag mest ridit i skogen med.
Jag har börjat bli lite intresserad av Western ridning,så nu undrar jag,kan man rida western på en islänning??:confused:
Hon har haft en gaffelbandsskada och jag håller just nu på att sätta igång henne.
Sliter det mkt på benen när man håller på med western ridning??
Jag kan i princip ingenting om western så, ni som kan får gärna ge lite tips !:)

Tack och hej !:bow:

Sv: western ridning på Islänning?

Man kan rida western på alla raser. Själv har jag en fjord/islandkorsning till western, framförallt ranch trail och lite pleasure. Ett tips är att kika in på western-forumet eller på Wras hemsida och läsa lite mer om de olika grenarna.
Westernridning sliter inte mer än något annat, så länge det (som allt annat) utförs vettigt.

Det finns väldigt många olika grenar att välja mellan, några är tuffare och andra snällare.
Det är klart du kan rida western på din islänning. Det finns alltid någon/några klasser som passar.

Klart du kan rida western på din islänning. Leta rätt på en tränare och sätt igång. :laugh:

Okey jag ska ta och kolla in det !:)
Tack för tipsen !:bow:

Haha ja så enkelt är det !;)

Det är ju bra att veta ! :)
Fortsätt gärna tipsa!:bow::bow:

Klart du kan rida western på din islänning. Leta rätt på en tränare och sätt igång. :laugh:

Klart att hon kan träna western på vilken hästras som och tävla i de klasser som passar hästen. Likaså som jag kan träna dressyr på mina nordsvenskar men då inse att jag aldrig kommer att kunna konkurrera med Jan Brink och Briar hur duktiga vi än blir..

Lycka till i westernsvängen Glory

Klart att hon kan träna western på vilken hästras som och tävla i de klasser som passar hästen. Likaså som jag kan träna dressyr på mina nordsvenskar men då inse att jag aldrig kommer att kunna konkurrera med Jan Brink och Briar hur duktiga vi än blir..

Lycka till i westernsvängen Glory

Det tycker jag är helt rätt inställning :D
Klart att islänningar/nordsvenskar osv inte är lika bra på ex. dressyr som ett halvblod, men det betyder ändå inte att dom inte kan gå dressyr överhuvudtaget !
Fortsätt kämpa med dina nordsvenskar ! Ja tycker de e ballt !;)

Tack,tack:bow:

Det tycker jag är helt rätt inställning :D
Klart att islänningar/nordsvenskar osv inte är lika bra på ex. dressyr som ett halvblod, men det betyder ändå inte att dom inte kan gå dressyr överhuvudtaget !
Fortsätt kämpa med dina nordsvenskar ! Ja tycker de e ballt !;)

Tack,tack:bow:

Ska erkänna att nordsvenskarna har vi som körhästar mest, och för skogsridning i westernsadel.
Till westernridningen har jag en quarter och en paintkorsning:o

Men huvudsaken att du förstod min inställning att man tager vad man haver och gör det bästa av det, bara man inte begär mer av hästen än den är byggd för. Det finns ju så många grenar inom westernridningen att man alltid kan hitta något som passar.

Ha så kul för westernridning är härligt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 133
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 258
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka