Western ponny

Sv: Western ponny

Fast det var ju inte riktigt det jag skrev heller;)

Självklart finns det fler raser än quarter som man kan hävda sig i olika westerngrenar och det har jag inte sagt något annat om. Jag rekommenderade henne en quarter för att det är den rasen som jag tycker bäst om i westernsammanhang men för den sakens skull skrev jag inte att quarterhästar är bäst och inget annat funkar.

Sedan skrev någon att de flesta westernhästarna är korsningsponnier och det håller jag verkligen inte med om då det är många fler westernhästar som är just quarter och paint.

jag kanske formulerade mig fel men det jag menade var att många westernhästar är ponnykorsningar. Herregud, råkar man formulera sig fel/ skriva fel så blir man påhoppad direkt.. Alla gör misstag ibland (ta det inte fel. Jag blev inte sur. Men det är likandat på alla sidor här på buke)

Jag har inte hoppat på dig alls. :) Jag skrev bara att jag inte höll med dig.

Då kan jag dra den andra sidan av buke, så fort någon inte får svar som dom gillar så hävdar alltid personen i fråga att den blir påhoppad. (Jag är inte heller sur.)

min svenska är verkligen inte på topp :o *skyller i från mig*
Nej men appaloosa är ju oxå en bra ras som nån sa. har inte dom en extra gångart oxå? :) Finns massor.. kolla på Hastnet och under western så hittar du säkert nån bra :D

Har redan kollat hastnet och där fanns det en riktigt fin western ponny frågan är bara om kostnaden den var alldelles på tok för dyr :S
men jag kan berätta lite om mig själv ,det kanske är bra
Längd:1,49½
Vikt:47 (tjockis ^^)
Utbildning:Tja,jag har fått tampas med en av de värsta hästarna jag ridit i flera år :S en lite schetlandsponny:P,de är starkare en vad man tror :P
fast nu efter några års träning så går han väldigt fint^^

Hej!

Jag funderar på att kanske skaffe ponny men då undrar jag...
Finns det några westernponnier? skriv gärna i sånafall vad e det för ras????

MVH Katitzi_sassa
Vår dotter startade sitt westernintresse på ett russ för 9 år sedan..:laugh:
sen över på New forest ..sen liten Quarter:)
Behöver inte vara en speciell ponny ras..allt fungerar så länge dem har ett arbetsvilligt huvud.:)

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 290
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025