Western-pannband....?

M

minternet

Ja var sjutton hittar man det? Jag hittar inte någonting någonstans på Internet. (I Sverige)

Jag har ett jättefint mörkbrunt rundsytt "vanligt" träns som jag har tagit bort pannbandet på och vill fixa dit ett nytt som är westerninspirerat....

Jag skulle även vilja piffa upp det med silver...men finns det "löst" sånt till rundsydda träns? Jag hittar inget sånt heller....

Någon som har koll?

// M

Sv: Western-pannband....?

gå in på en läderverkstad och rita upp ditt eget, så gjorde jag. Silver finns att köpa och skruva på. Hur det är med rundsytt vet jag dock inte...

gå in på en läderverkstad och rita upp ditt eget, så gjorde jag. Silver finns att köpa och skruva på. Hur det är med rundsytt vet jag dock inte...

Här finns ingen som syr i läder så långt ögat når....tyvärr :(

Hmmmmm ja det är ju det jag undrar...finns det löst pynt till rundsydda träns?

Hallå! Inga andra som har nån idé eller tips?

// M

Här finns ingen som syr i läder så långt ögat når....tyvärr :(

Hmmmmm ja det är ju det jag undrar...finns det löst pynt till rundsydda träns?

Hallå! Inga andra som har nån idé eller tips?

// M

Jag tror inte att det finns silver till runtsytt!

Du kan inte rida utan pannband?
Annars får du tillverka ett eget pannband!

Futurity Knot är ju western om det måste vara westernlikt

Jag rider utan pannband nu....

Men jag vill ha käkremmen på och den gör ju ingen som helst nytta eftersom den inte sitter ihop med sidostyckena utan pannband....

Det vill säga om jag leder hästen och den skulle hoppa till bakåt om den blev skrämd eller så....
Så skulle jag vips stå där med bara ett träns i handen...he he...

Tycker bara att det är konstigt att det inte finns färdiga lösa pannband i westernstil att köpa..?????

// M

hur ska pannbandet se ut?

knut, vanligt slätt, v-formad, rundsydd

vilken färg letar du efter

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 575
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka