western märkerna

C

Carni

Vilka har gjort märkerna och hur gick det? Vet det är ganska simplet men jag funderar hur mycket man egentligen får ex: sparka på hästen..Använda rösten mm.

Jag ska göra märket (brons) på lördag. :rofl:

Sv: western märkerna

igår fick vi gå igenom vad märkerna kommer bestå av. Kommer gå bra!

Det bedöms väl som ett tävlingsmoment. Du får poäng efter hur bra du utför uppgiften, och om du sparkar för mycket på hästen får du nog inte så värst bra poäng ;)

Jag är supersugen på att ta märkerna också! Gör gärna alla på samma dag, så har man det gjort.
Men först får jag samla ihop lite folk...

Kan man läsa sig till westernmärkena någonstans? Vad krävs?
Jag kan inget om westernmärkena, men du ska väl i alla fall akta dig för att "sparka på". :p

Jag har tagit Bronsmärket och det var väldigt lätt vad jag minns. Det jag minns att vi fick göra var att skritta,trava och galoppera i båda varven, sedan skulle man stå still i 1 min :bump: Minns inte om man skulle rygga en hästlängd också, men det är ju inte så svårt ^^
Vet dock inte om det kanske är olika? :confused:

Tack för svar, det verkar inte så svårt. Hur anmäler man sig till sånt?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Bufera
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka