Welshhingstar på semin

ForeverYoung

Trådstartare
Är det någon som har koll på någon mindre welshhingst som kommer att stå på semin 2011? Blir tokig på welshföreningens hemsida, hittar inte det jag vill! :(

Sv: Welshhingstar på semin

Vänta tills betäckningssäsongen kommer igång så hittar du nog bättre info.
Den brukar komma igång i mars-april för de flesta raser.

Så fungerar det inte, hingstar kan dö och nya godkänns. Alla hingstar har ännu inte fått stationer.

Simberg Superman kommer troligtvis stå på semin i år enligt ägarnas hemsida. (stuteri Design) Han är 125 cm enligt hingstinformationen på SWF, så liten är han ju, och har dessutom lämnat rätt bra tror jag. :laugh:

Kulltorps Yrrol har väl stått på semin de senaste åren? Visserligen ingen garanti för att han kommer göra det i år, men chansen finnes väl. Och så även Joelsbo Clic.

Men som Görel redan sagt, du får nog vänta lite till för att få några mer exakta svar. ;)

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tipsen! Lite info gick ju att få fram trots allt ;)

Yrrol hade jag jättegärna betäckt med, men han är tydligen såld till Stockholm och det var inte klart om han ens skulle vara i avel i år.

Simbergs Superman kan helt klart vara ett alternativ, ska kika mer på honom :) Clic faller mig inte riktigt i smaken.

Brandy e.Cognac RW 19 gör det.
skickat dig länk.

Jag kom på en annan fråga vad gäller welshhingstar... finns det någon godkänd med legendaren Dito som far eller morfar?

Kulltorps Yrrol har väl stått på semin de senaste åren? Visserligen ingen garanti för att han kommer göra det i år, men chansen finnes väl. Och så även Joelsbo Clic.

Joelsbo Clic kommer enligt ägarna endast att betäcka naturligt i år. Vad gäller Yrrol är han såld uppåt i landet och det är oklart huruvida han kommer tjänstgöra i aveln eller inte, enligt tidigare ägare.

Jaha se där. Då blev väl listan något mindre då kanske, men å andra sidan kan ju fler hingstar på semin dyka upp om du väntar tills lite längre fram i vår. :laugh:

Joelsbo Clic kommer enligt ägarna endast att betäcka naturligt i år. Vad gäller Yrrol är han såld uppåt i landet och det är oklart huruvida han kommer tjänstgöra i aveln eller inte, enligt tidigare ägare.
Är han såld nu? vet att han var till salu tidigare. Mkt trevlig hingst, har haft en avkomma efter honom.

Vart bor du?

Varför vill du ha en på semin, varför inte naturlig?

Jaha se där. Då blev väl listan något mindre då kanske, men å andra sidan kan ju fler hingstar på semin dyka upp om du väntar tills lite längre fram i vår. :laugh:

Japp, jag hoppas på det :) Men om inte annat så har det trots allt dykt upp några vettiga alternativ.

Är han såld nu? vet att han var till salu tidigare. Mkt trevlig hingst, har haft en avkomma efter honom.

Japp, jag mailade förra ägarna och de skrev att han var såld. Ja, jag tävlade mot honom redan på den tiden då jag själv red B-ponny, och det är ett bra tag sen! Verkligen en hållbar och framgångsrik hingst!

Vart bor du?

Varför vill du ha en på semin, varför inte naturlig?

Jag bor i Tyskland, men stoet står i mitten av Skåne ;)

Vill främst ha på semin för att minska skaderisken. Skulle det hända något är det framför allt extra besvärligt nu när jag inte själv är hemma och kan ta hand om det. Lättare att be mamsen köra stoet till seminstationen och hämta henne igen när hon är dräktig :)

Jag bor i Tyskland, men stoet står i mitten av Skåne ;)

Vill främst ha på semin för att minska skaderisken. Skulle det hända något är det framför allt extra besvärligt nu när jag inte själv är hemma och kan ta hand om det. Lättare att be mamsen köra stoet till seminstationen och hämta henne igen när hon är dräktig :)

Ok, då förstår jag ;-)

Vi har en welshmountain hingst, men ej på semin... betäcker för hand.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 452
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka