Welsh Partbred

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tebazz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 004
T

Tebazz

har ingen aning om vart jag ska lägga tråden, så den får ligga här om inte någon flyttar den.

Har en liten fråga angående welsh partbred.
jag vet ju att en welsh partbred har en förälder som är welsh, och en den andra förälderna är av någon annan ras.
men det jag undrar är om welshföräldern måste vara en specifik welsh. alltså en renrasig welsh cob, eller welsh mountain osv.
eller om avkomman kan kallas welsh partbred även om den har många olika welshsorter hos den ena föräldern.

Alltså om man har en häst vars pappa är arab, och mamman har flera olika sorter av welshar på sin sida släktträdet.
tacksam för svar :bump:

Sv: Welsh Partbred

En welsh partbred är en ponny (wpb small) eller häst (wpb large) med dokumenterat minst 12,5 % welshblod. Det behöver inte vara specifikt från just fadern eller modern som welshblodet kommer utan det kan komma från dem båda tillsammans. Vilken/vilka sektioner welsh som finns representerade i blodet spelar heller ingen roll registreringsmässigt. En ponny/häst med arabpappa och welshmamma går alltså utmärkt att registrera (grundstambokföra) som welshpartbred.

Sv: Welsh Partbred

Wooow. Då har jag ju en welsh Partbred. Vilken stolt ägare jag blev nu :banana:
Dock fick jag passet idag, och han är fortfarande tysk ridponny, så det går nog inte att ändra. I annat fall orkar jag inte riktigt ändra.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 161
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Horsenerd
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 673
Senast: a1agnlju
·
Avel Har kollat på en ungponny, som ägaren menar är registrerad som welsh partbred. Hon nämnde också att passet är blått, då hon inte riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka