Welsh Mountain hingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 008

Ela

Trådstartare
Någon som vet något om hingstarna Brierdene Toryn och Synod Casanova?? Någon som vet hur avkommor blivit?? :bump:

Sv: Welsh Mountain hingstar

Brierdene Toryn står jo i Norge!
Her finner du hva som står om ham i det norske registeret:
http://www.fiesta.nu/dyr.asp?id=10895
Der finner du avkomsliste, slik at du kan klikke på hver enkelt av hans norskregistrterte avkom og få se siste bedømmelse. I noen tilfeller kan du få opp hele dommerkortet fra utstilling (nytt kun fra siste år eller noe). Han er jo bl.a. far til Rosinas Last Storm som ble veldig høyt bedømt på den norske kåringen i år - og vel også den svenske?
Har et inntrykk av at han har gitt mange gode avkom, men jeg har ikke sett så mange selv.
Håper dette er til hjelp.

~~ Nina i Norge ~~

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Welsh Mountain hingstar

Brierdene Toryn är helbror till elitpremierade Brierdene Nerissa och till
det guldbelönade stoet Brierdene Nadine båda finns i Sverige han är även pappa till Sukinas Pinella (tror att även hon fått guld eller avelsdiplom)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Robina
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de... 2
Svar
32
· Visningar
2 938
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka