Jovisst, det går alldeles utmärkt, även långt tidigare än i den ålder som är aktuell här.Jag är inte så erfaren gällande unghästar men går det inte börja med miljöträning och hantering i den åldern?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jovisst, det går alldeles utmärkt, även långt tidigare än i den ålder som är aktuell här.Jag är inte så erfaren gällande unghästar men går det inte börja med miljöträning och hantering i den åldern?
Om ts har hästvana kan hon säkert lägga tid på att göra sin Welsh till en bra barnponny tror inte det är tänkt att barnen ska sitta upp direkt iaf med tanke på åldern på welsharna.
Welsh är världens bästa ponnyras om du frågar mig
Ja då köper jag denNä, jag hade nog planerat att rida in den först
Skämt åsido, de jag har kollat på är mycket hanterade, speciellt den ljusa. Även om vissa kanske tror det kommer jag inte köpa en direkt från heden och tro att min unge kan hoppa upp direkt.
Skulle ponnyn ändå inte passa oss går det ju att sälja.
Såklart det är bäst att börja som föl men jag tänker på russen på lojsta förr dom hanterades väl inte alls innan försäljning och blev ofta bra barnponnyer minns att vi hade en del på ridskolanJovisst, det går alldeles utmärkt, även långt tidigare än i den ålder som är aktuell här.
Det går väldigt mycket mode i vad som är önskvärt hos welsharna bland domarna. Nu ställde jag iof ut sek B när jag var aktiv men de svenska domarna var ofta betydligt mer förtjusta i ädlare ponnyer än när de tagit in en utländsk domare då både fetare och grövre ponnyer gick bättre. Så välj en ponny med korrekt exteriör, bra temperament och trevlig gång så är typen mindre viktig utan det gäller snarare att ställa ut för ”rätt” domare.Tack för input!
Menar du mer åt dartmoor-shettishållet, mindre och inte så ädla i typen?
Det är ju det som är svårt med att byta ras, jag direkt från swb-hållet tycker ju den ljusa är himla flott, men det kanske inte är eftersträvansvärt hos welshen.
(Sen är det inte så att det är en katastrof om ponnyn inte är så utställningsmässig, men det vore kul att prova.)
Det går väldigt mycket mode i vad som är önskvärt hos welsharna bland domarna. Nu ställde jag iof ut sek B när jag var aktiv men de svenska domarna var ofta betydligt mer förtjusta i ädlare ponnyer än när de tagit in en utländsk domare då både fetare och grövre ponnyer gick bättre. Så välj en ponny med korrekt exteriör, bra temperament och trevlig gång så är typen mindre viktig utan det gäller snarare att ställa ut för ”rätt” domare.
Den är ju helt underbarTusen tack för ditt svar!
Det är ju lite det som är svårt, den mörka tycker ju jag är för fet så det är liksom svårt att se. Den ljusa ser ju mer ut som en liten storhäst, men det är kanske inte önskvärt heller.
Dessutom hade jag önskat längre hals på den mörka, men frågan är om den kan mogna till.
Här är en nytagen bild och då ser den ju bättre ut.
Visa bifogad fil 60471
Den är ju helt underbar
Svårt att se i gräset, men hur ser hovarna ut?Tusen tack för ditt svar!
Det är ju lite det som är svårt, den mörka tycker ju jag är för fet så det är liksom svårt att se. Den ljusa ser ju mer ut som en liten storhäst, men det är kanske inte önskvärt heller.
Dessutom hade jag önskat längre hals på den mörka, men frågan är om den kan mogna till.
Här är en nytagen bild och då ser den ju bättre ut.
Visa bifogad fil 60471
Svårt att se i gräset, men hur ser hovarna ut?
Jag tror att det är ganska många ponnyer (och hästar) som haft (har kronisk) fång utan att ägaren märkt det. Går hästen i en gräshage och inte tas ut på grusväg varje dag, så kan lätt ett mildare fånganfall, glida förbi. Jag hade inte vågat köpa utan att sett på plats.Visa bifogad fil 60783
Lite orolig för fettnacke/fång eller vad tror ni? Har aldrig visat tecken på fång enligt säljaren, men rejält överviktig på några bilder.
Rimligt pris?
Vacker, men lite oroande med nacken.Visa bifogad fil 60783
Lite orolig för fettnacke/fång eller vad tror ni? Har aldrig visat tecken på fång enligt säljaren, men rejält överviktig på några bilder.
Rimligt pris?
Vacker, men lite oroande med nacken.
Jag köpte min väldigt välstammade welsh med en mamma som är helsyster med en royal welsh-vinnare för 27 000:-, men då skulle jag ha den ponnyn och ingen annan. Påminner om den på bilden.Visa bifogad fil 60783
Rimligt pris?