fejt
Trådstartare
Vi är en familj med tre barn (10, 12 och 14 år), två innekatter, frigående höns och tre hästar. Vi bor stort på landet och en av oss är hemma så gott som jämt. När vi inte jobbar (jag frilansar vid skrivbordet hemifrån) är vi ute. Vi har ju hästarna som rids och körs, vi odlar mycket, renoverar och tar ved från egen skog. Det är båt- och skogsliv och långa promenader och löpturer. Vi vill ha en hundkompis som vill hänga med på allt och har fastnat för Welsh Corgi C. Anledningarna är att vi gillar utseendet och att det är en stor hund på korta ben. Rejäl och robust utan att vara en jätte. Den verkar aktiv, arbetsvillig, familjekär och allsidig. Barnen är intresserade av agility och jag vill gärna pyssla en del med lydnad. Låter det som att vi väljer rätt ras? Jag undrar över det här med nafsandet och vallandet. Hur starka är de egenskaperna? Går det att slipa bort det värsta? Egentligen vill jag veta allt så om någon här har erfarenhet skulle det vara enormt uppskattat om ni delade med er :-)