WeeFoal???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cina 65
  • Startdatum Startdatum
C

cina 65

Hej.
Är det någon här som har någon aning om dräktighetstestet weefoal ?
Skulle gärna vilja höra era åsiker om detta.
Jag har alltid fått höra att man endast genom ultraljud eller vet.koll kan få besked om ev dräktighet, men enligt dessa så ska man med hjälp av uppsamlat urin från stoet kunna se om hon är dräktig efter 120 dagen.
Någon som vet???
Tacksam för svar.:confused:

Sv: WeeFoal???

ja jag tänker nog göra det, vi vill ju veta till 100% om vårt sto är dräktigt eller ej.
Tycker hon har lagt på sej och att juverna ikke ser ut som tidigare men är inte säker, jag vill ju det ska vara så och då ser man nog gärna det man vill se och detta är i så fall första gången för min del.
Vet du vad det kostar att ta ett ultraljud?
Jag är säker på att hon blev betäckt den 6 juli och hon har inte visat någon brunst sedan dess heller?????

Har du betäckt naturligt eller via semin? Om du använt semin brukar minst 3st ultraljudsundersökningar ingå. Vet inte exakt kostnad, du får väl ringa runt och kolla med seminstationer eller distr vet som är BRA på gyn undersökningar, men jag skulle väl gissa på 5-700kr om det inte ingår i bet.avg samt reseersättning och stationsavg. Men jag rek dig att göra det, det är det säkraste tycker jag.

Hon är betäckt på naturligt sätt och dom jag köpte henne av såg det.
Kan väl säga att jag blev lite ställd när stoet jag köpt får komma hem och då blivit betäckt ..........
Ja det var ju kul och en fin pappa med bra stam så det gjorde inte mej ett dugg.
Ska genast ringa runt och kolla hur det ser ut.
Hur är det egenligen med att ta henne till klinik, har hört att detta kan få stoet att kasta fölet vid ev flyttningar under dräktigheten?

Hon är betäckt på naturligt sätt och dom jag köpte henne av såg det.
Kan väl säga att jag blev lite ställd när stoet jag köpt får komma hem och då blivit betäckt ..........
Ja det var ju kul och en fin pappa med bra stam så det gjorde inte mej ett dugg.
Ska genast ringa runt och kolla hur det ser ut.
Hur är det egenligen med att ta henne till klinik, har hört att detta kan få stoet att kasta fölet vid ev flyttningar under dräktigheten?

Under dem första 45 dygnen ska man helst inte stressa stoet. dräktigthetsunder sökning brukar göras vid ca 18 och 90 dygn :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 621
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka