WeeFoal 38 vs PregnaMare

wrangler

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av båda dessa test?

Vilket ska man välja för test vid 40 dygn.... Spontant känns det enklare med PregnaMare men är det bara blod/urin som skiljer eller hur ser det ut med resultaten?

Någon som provat och har någon åsikt?

Sv: WeeFoal 38 vs PregnaMare

Jag har använt båda! Eller... jag har försökt med Wee-foal men damen kniper ju ihop och stenvägrar att ha någon som helst form av anordning på sig... (du känner ju Sessan ;))

Pregnamare är väldigt enkelt att använda och ganska tillförlitligt också har jag förstått det som. (I alla fall att hon har varit dräktig, hormonnivåerna sjunker ju inte undan så snabbt som bekant så har man otur mäter man när fostret har dött men hormonerna finns kvar).

Hos mig har det visat positivt på Tardee runt 60 dygn och runt 90 dygn, samt på sessan runt 50 och runt 90. Jag har även en bekant som använde det och det visade negativt. Stoet var heller inte dräktigt.

Ok tack!

Ja jag tycker det verkar lite omständigt att samla kiss, mycket smidigare med blod så det lutar åt det men ville ändå kolla om någon av någon anledning tyckte kissprovet var bättre.

Mackan vägrar undersökningsspilta nämligen :angel:

Ja det var bra mycket omständigare än jag hade trott... och jag trodde inte det skulle vara helt lätt. Det beror säkert på stoet också visserligen, Tardee hade nog gått bättre men henne har jag inte haft någon anledning att kolla så här på slutet då det bara är möjligt att göra urinprov hemma.

Blodprovet är ju bara ett litet dutt på mulen så är det klart.

Jag köpte ett Weefoal 38, testade det nu i söndags på dygn 47 och det visade dräktig :D Hon är kollad av vet på dygn 17. Sen är ju frågan om man skall/bör kolla fler gånger? Jag har lev föl avgift, men man kanske skall köpa ett till och kolla straxt innan 120 dygn? Hur har ni gjort som har använt er av detta test?

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 118
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 653
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V