Webbfärger

Butros

Trådstartare
Har det någon större betydelse i dag om man håller sig till webbfärger eller ej på en webbplats? Vad jag förstår var det en del äldre skärmar som hade problem med vissa färger.

Hur gör ni, begränsar ni er till webbfärgerna på era webbplatser?
 
Sv: Webbfärger

Sist när jag ställde en sån fråga här på forumet så fick jag till svar att nu för tiden kan man kan använda vilka färger man vill. Det är möjligt att man riskerar att det inte ser exakt likadant ut hos alla, men den risken kan jag ta om jag slipper begränsa mig till vissa färger. Mina sidor fungerar utmärkt. :)

/Erica
 
Sv: Webbfärger

Följdfråga: Vilka färger är fördefinierade som webbfärger?

Min lcd-skärm hanterar väl färger sådär. Kanske delvis beror på att jag inte ställt in den helt rätt, men det är svårt att veta vad som är korrekt. Nu har jag vant mig vid att se alla sidor så som jag ser dem här och får då och då en chock när jag använder en annan dator.
 
Sv: Webbfärger

Benzen skrev:
Följdfråga: Vilka färger är fördefinierade som webbfärger?

Det är de 216 färger som kan beskrivas med kombinationer av de hexadecimala talen 00, 33, 66, 99, CC och FF. Om du vill kan du se färgerna här.
 
Olika program

Ett fenomen som jag har sett är att andra färger en webbfärger kan bli olika beroende på program. Om jag i Adobe Photoshop använder en annan färg än webbfärg i en bild och sedan har samma färg som bakgrund på en webbsida kan en nyansskillnad visa sig.

Jag har inte sett detta, när jag har använt webbfärger.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 808
Senast: Mineur
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp