Weavers grejjor

G

Gatlyktan

Vad för erfarenhet har ni av Weavers tyglar och läder?

GatLyktan

Sv: Weavers grejjor

Oki:D

Jag har så himla långt till närmaste butik och eftersom jag inte har bil är det klurigt.. Funderar på att beställa, men jag är som sagt osäker på kvaliteten.
Jag vill vara säker på att det är BRA grejjer jag köper och lägger in lite mer på att få det när det gäller något så viktigt som tyglar.

Men då vet jag vad ni tycker.
Tack!

Gatlyktan

Passar på att fråga, finns det fler internetbutiker i Sverige som säljer, förutom Börjes?

www.milstawestern.com säljer dom Weaver, jag köper ofta från dom. Jag tycker de ger bra service till kunden oavsett om man bara har en fråga på en produkt, snabba svar is the shit!
De är pålitliga och varan kommer som den ska, HELNÖJD! =)

Weaver säljs i andra internetbutiker med skulle jag tro, typ bonanzawestern och jag tror även att Lil's western store har weaver, ja det finns ju en del att välja på...

Tack :) Vet inte om det är Weaver men tror det, har i af bestämt mig för ett ljust Horizons träns. Vill ha 240 tyglar med bra tyngd i till.
MEN, har du någon aning om vilka tyglar som jag ska ha då? Horizons förståss eftersom det matchar, jag har ett par Weaver tyglar från Börjes men de är alldeles för lätta/fladdriga och korta för mig.

Jag vet faktiskt inte vad de heter, fråga milstawestern, de vet ju sånt. Jag har såna själv, de har typ dubbla bredden längst ned vilket ger tyngden. OM du skulle få hem fel tyglar är det bara att returnera och byta dom. Jag betalade ca 500 för mina tunga tyglar, men sen tipsade en kompis om Weavertyglar från Börjes, vet dock inte om det är såna med tyngd i då, men de sålde dom för ca 300 kr, kanske värt att kollas upp om de har tunga tyglar och inte bara såna fladdriga som du köpt därifrån?

Jaa, finns det inte 2 sorters tyglar från Weavers?
Det ena paret kostar typ 100 kronor mer än det andra, men det beskrivs som "extra tungt"

Villka har du?

//Gilly

Jag var på Börjes i går och kollade in deras Weavertyglar, de har INTE de Weavertyglar med TYNGD i, så ni vet det! Dessa såg lite kortare ut och var rätt tunna längs hela tygeln.

Så om ni vill ha de med tyngd i tror jag inte man kommer undan billigare än ca 500 kr (i Sverige) och antagligen får ni köpa dem på typ milstawestern eller någon annan renodlad westernbutik :bump:

Weaver har fina grejer.. men vill man ha tyglar med tyngd ska man gå på dubbelsydda... ;) Behöver inte vara weaver för att få kvalite... men det ska vara tillverkat i bra läder, gärna Tyskland eller bra ställen i USA. Finns mycket skit överallt med... :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka