Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här.Jag är traditionellt tråkigt och har kort. Orkar inte hålla på med skärmlås så jag har inga digitala kort.
Jag har Samsung S20FE 5g och mitt fingeravtryck har funkat prickfritt sen jag fick den för 3år sedanJag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.
Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
Men det gäller ju kort också... Ännu värre då många inte har mobilen uppe eller en med sig.Det jobbiga med folk som ska betala med mobilen är att många inte har koll på hur mycket dom har kvar på kontot. Sen när dom ska betala i kassan så finns det inga pengar. Då måsta alla i kön inkl den som sitter i kassan att vänta på att personen ska föra över pengar. Sedan strular det och alla får vänta ännu längre
Gällande frågan så använder jag mobilen i 98% av fallen. Mobilen har jag alltid med mig. Min plånbok försöker jag komma ihåg beroende på vad jag ska göra men ja, den kommer absolut inte alltid med.Jag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.
Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
Med Swish ska man ju snart kunna scanna varor i butik o sedan betala.Jag betalar med kort (alternativt Swish). Med kod, jag väljer aktivt bort blipp.
Du kan scanna varor med mobilen i många butiker redanMed Swish ska man ju snart kunna scanna varor i butik o sedan betala.
Men då måste man ju slå kod ibland. Aaasjobbigt! Plus att man måste släpa med sig det lilla kortfodralet överallt.Jag betalar alltid med kort och vägrar samtliga andra lösningar (ja, förutom kontanter då). Vill verkligen inte göra mig mer beroende av mobilen eller andra tekniska prylar än jag redan är och förstår inte alls värdet i att ha bankkortet i mobilen. Vad kan bli smidigare än ett tunt plastkort liksom? Har dessutom behövt betala för kompisar mer än en gång då deras mobil antingen dött eller slutat fungera när de skulle betala.
Har en bekant som fortfarande vägrar kort och Swish kontant ska det varaJag betalar alltid med kort och vägrar samtliga andra lösningar (ja, förutom kontanter då). Vill verkligen inte göra mig mer beroende av mobilen eller andra tekniska prylar än jag redan är och förstår inte alls värdet i att ha bankkortet i mobilen. Vad kan bli smidigare än ett tunt plastkort liksom? Har dessutom behövt betala för kompisar mer än en gång då deras mobil antingen dött eller slutat fungera när de skulle betala.