Slalom mellan koner. Stanna och lyfta en mugg eller slå en bjällra. Rida runt i en rund inhägnad, med något i mitten som ska rundas.

Bron. Muggen. Klockan. Fållan. Tre tunnor. Enkelslalom och parallellslalom. Lansen är ju jättekul, men då gärna med en mindre, lättare pinne. Repgrinden om hästen är ordentligt inskolad i övningen. Beror alltså inte bara på barnets kunskap utan även hästens nivå på hindrena, samt om hästen kan ridas på en hand - och barnet kan rida på en hand. Alla brukar få träna samma hinder, just för att WE tillåter att de rids i olika svårighetsgrad beroende på ekipagets sammansatta nivå.

Ta hjälp av TRs rekommendationer för lättaste klasserna, så hamnar ni på rätt startnivå, sen är det bara att höja ribban.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 411
Senast: Sesca
·
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: tanten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Rosett
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama