WDS och Circuit!

Sv: WDS och Circuit!

Spännande! Jag har ingen utställning inbokad innan, ställde hanen förra helgen i Norrköping. Sen ska jag nog ställa i Köping i slutet av juli också, sen får vi se efter det..

Vilka datum ska alla här gå?

Jag kanske ska till Köping också:)

På ww blir det på lördagen för mig. Det 5:e alltså!

Gilly

Spännande! Jag har ingen utställning inbokad innan, ställde hanen förra helgen i Norrköping. Sen ska jag nog ställa i Köping i slutet av juli också, sen får vi se efter det..

Vilka datum ska alla här gå?

Jag ställer ju welsh, så jag är där 6:e juli.

Fy ja, jag är också nervös. :crazy: Undra hur detta ska sluta. ;)

Jag ska ställa dvärgpinscher på WW & circuit.:)

Aha, då ställer vi en dag lika i alla fall :D Jag har Circuit den 2:a och 3:e, och sen själva WDS den 5:e. Kommer bli långa och nervösa dagar!

Ja, det är så jag brukar tänka.. Men nu ska jag visa upp en riktig liten stjärna, så då blev förväntningarna på mig helt plötsligt mycket högre! :eek: Nåja, det får gå som det går liksom. Huvudsaken är att hunden sköter sig, och att jag lyckas komma ihåg alla nya regler, färger och sånt som är annorlunda :D

Äh, har domaren någon som helst smak så kommer h*n såklart också förtjusas av din lilla stjärna :D Jag ser det som ett privilegium att öht kunna vara med och ställa ut på ett sånt här arrangemang, det är riktigt ballt!! Men precis som dig, så är jag oerhört ställd över alla dessa annorlunda regler och bedömningformer..jag lyckades ju med bedriften att anmäla i fel klass till båda utställningarna :angel: Och när jag väl kom på det, så var det för sent att byta klass på WDS. Nåja, det blir som det blir..:p

Himla stressigt lär det ju bli också, annars hade jag gärna tittat lite på din pojke. Han är underbart fin! Lite skillnad mot min Staffe där hemma :angel:
För hög, för lång, underbett, för tanig, för smalt huvud.. Men hon är världens snällaste i alla fall :love:

Tack! :laugh: Ja, jag är ju såklart väldigt nyfiken på amstaffarna också..men det lär nog inte hinnas med att titta på, tyvärr :( Vad är det för domare på dom?

Äsch, underbett eller inte, hon är ju staffe..klart hon är underbar då! :love:

Jag ska också ställa den 2'a & 3'e. (Och jag kommer dit med Grand Danois, ställer bara en hund).

Jag börjar bli nervös. Jag har liksom på nåt sätt tänkt att jag inte behöver sätta mig in i någonting ännu, för det är ju "LÅÅÅÅNGT" kvar till WDS :angel:
Men igår kväll kom jag på att det är ju mindre än en månad kvar :eek: Och jag kom på en massa otäcka saker... HUALIGEN!

Jag behöver VERKLIGEN plugga utställningsregler!!!

Lånar..

Jag ska ställa 3 schnauzer och en mops. Onsdagen är det cicuit för schnauzrarn sen WDS på torsdagen och mops WDS på fredagen.

KL

Jag skulle ha ställt min dvärgschnauzer, men pga sjukdom har han inte kommit i form än (plus att jag då han ändå inte var i utställningshull passade på att plocka ner honom totalt i pälsen, så han har varit kycklinglik :p). Så WDS kommer att spenderas utan hund.

Men i höst/vinter blir det come-back i utställningsringen igen, för nu börjar både hull och päls bli :love:!

Jag ska ställa min tik på circuitutställningen för dalmatiner på lördagen ute på Stäket.

I övrigt ska jag vara där samtliga 4 dagar och städa :banana:
Har fått äran att springa runt med en städvagn och torka upp kiss och skit efter utställarna ;)
Snälla - plocka upp efter era hundar kanske jag ska passa på att säga? :bow:

*kl*

Nila o jag ska visa upp oss på Stäket på onsdagen. Ska bli såå kul. Det är 56 dsg anmälda o så stort motstånd har vi aldrig haft, spännande o se hur långt hon kan gå då. :rofl:

passar på att fråga; ingen från sundsvall som har en plats över på hemresan fre eller lör?

Min är för ung ännu, men ska ställa i Avesta på Lördag.

Kanske tur det för matte är "grön" ännu ;)

Däremot så jobbar jag där, fredag och lördag.

Lycka till alla ställare och ägare! :bump:

passar på att fråga; ingen från sundsvall som har en plats över på hemresan fre eller lör?

Om inte bilen varit tämligen full och det faktum att vi åker hem söndag-em, så hade du lätt kunnat få åka med oss :)

Om det inte fixar sig med resa och du inte har något emot trängsel (angel) , så får du höra av dig ;)

Generalrepetition blir nu på Söndag, då ähk har en nat. utställning i Stöndar :)

Tur nog, så är det ju ett tag mellan utställningarna, så att tiken hinner få ut lite mer päls, då hon är väldigt urfälld nu. Fast ullen kommer ju sakta men säkert och med lite tur, så är hon i perfekt sommarpäls innan Stockholm.

Tack snälla ni, både Gnist o Prillan!

Vet inte hur länge jag blir kvar. Åker bil ner i början på veckan o ställer redan på onsdag. Sen ska jag på wds på torsdag o kolla in gårdisarna. Ev. kommer svägerskan ner för att se weimaranerna på lördagen o då åker jag med henne hem.

Hundar är ju inte välkomna på bussen längre o tåg tycker jag är onödigt dyrt.. är inte snål bara anti till priserna som borde hållas nere för att locka resenärer..

Jag hör av mig när det närmar sig o jag vet hur det blir med allt.
Bor ni tillsammans eller i närheten till varandra? Själv bor jag i Södertälje hos den andra svägerskan :D

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 013
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka