WC-rent...

tanten

Trådstartare
WC-rengöring har alltid hört till de saker jag bara ryckt nåt ur hyllan, som är billigt och luktar acceptabelt. När de börjar ta slut rycker jag ett gäng i affären och är nöjd så.

Läser nu i Aftonbladet att det är stoooor skillnad på hur de funkar.
"Slutsatsen gällande de åtta underkända medlen är att de har så dålig städeffekt att man lika gärna kan nöja sig med toaborsten och skippa medlet helt."

Jag har alltså ofta betalat för helt värdelöst skräp. :meh:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JJlgb6/manga-toarengoringsmedel-ar-meningslosa

/tanten - med flera flaskor Mr Muscle i skåpet....
 
Jag känner mig å andra sidan väldigt nöjd! Har alltid köpt Änglamark pga miljömärkt och folk har alltid klagat på att det inte luktar något och inte blir något fräsch känsla efteråt (pga utebliven färg och lukt) och tyckt att vi ska köpa något giftliknande istället :p

Nu har jag fått vatten på min kran :D
 
Jahapp, då ska jag byta från Skona till Coop nästa flaska :up: .

Att Skona parfymfri fick så dåligt betyg förvånar mig däremot inte. Har provat en flaska och det kändes när jag gick över med toaborsten efter att medlet fått verka, att det inte hänt ett dyft :meh: .
 
Intressant. Är "inlärd" med att det ska vara Mr Muscle och liknande kända märken.

Nu känns Änglamark som ett extra bra val, och är det som jag har köpt senaste gångerna pga miljömärkning. Sen att jag inte tycker det luktar illa var ett stort plus. :up:
 
WC-rengöring har alltid hört till de saker jag bara ryckt nåt ur hyllan, som är billigt och luktar acceptabelt. När de börjar ta slut rycker jag ett gäng i affären och är nöjd så.

Läser nu i Aftonbladet att det är stoooor skillnad på hur de funkar.
"Slutsatsen gällande de åtta underkända medlen är att de har så dålig städeffekt att man lika gärna kan nöja sig med toaborsten och skippa medlet helt."

Jag har alltså ofta betalat för helt värdelöst skräp. :meh:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JJlgb6/manga-toarengoringsmedel-ar-meningslosa

/tanten - med flera flaskor Mr Muscle i skåpet....

Jag har golvrengöringsmedel blandat med vatten i en sprayflaska slm jag använder till det mesta, även toan... tycker det knappt behövs rengöringsmedel där?
 
Och jag har Skona citron är jätte nöjd. Tar bort ev beläggningar utan problem, luktar lagom.
Jag vet inte riktigt om man ska lita på testet heller, jag brukar alla fall spola efter jag använt toaletten :confused: Sen städa den. I tester verkar de inte simulerat att man spolat utan bara använder medlet för att ta bort "fejk urin"?
 
Hmm, jag har testat Änglamarks men tyckte det var jättedåligt. Tvingade sambo att köpa ”wc-anka” igen som jag upplever som mkt mer effektivt. Kanske är det bara färg och doft som lurat mig totalt?🤣
 
Grejen är väl antagligen att doften döljer annan doft så att man upplever det som mer effektivt. Är ju lite samma som parfymerad vs oparfymerad tvål.
Ja kanske. Men jag tyckte verkligen inte det gjorde någon skillnad på beläggningar och sånt i toaletten. Kändes som att inte ha medel alls.

(jag avskyr förövrigt oparfymerad tvål, så du kanske är ngt på spåret..)
 
Och jag har Skona citron är jätte nöjd. Tar bort ev beläggningar utan problem, luktar lagom.
Jag vet inte riktigt om man ska lita på testet heller, jag brukar alla fall spola efter jag använt toaletten :confused: Sen städa den. I tester verkar de inte simulerat att man spolat utan bara använder medlet för att ta bort "fejk urin"?

Jag undrar hur sällan folk städar om det blir beläggningar och luktar illa om toan 😭🤮
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp