WC final i Geneve börjar idag

Dark Ronald

Trådstartare
Dags att hålla tummarna för SeagirlMs fina export Cadence som tävlas av Michelle Spadone för USA, samt Caramell KS med Svante J. båda dessa efter Cardento. Inte dåligt med två Cardento hästar i WCfinal!
Även RGB och Quintero la Silla behöver stöd!

Andra hästar med anknytning till svensk avel:
Catoki 95239 som har licens i år, med Philipp Weishaupt tävlar för Tyskland
Alligatorns dotter Jalisca Solier är tillbaka tävlande för Schweiz.
Jaguar Mails syster Katchina Mail (e.Calvaro) deltar för France.

Kommer någon av Cardentos två kvarvarande söner Cyklon och Algot att vara i avel i år? De har inte dykt upp än på www.sprangrulla.se

Sv: WC final i Geneve börjar idag

Jag tror de annonserat om Algot men att det inte stått någon station!

Och håller tummarna för alla svenskrelaterade hästar såklart!

Håller tummarna för alla "svenskhästar"! :banana:

Och sväller lite extra av indirekt Bukestolthet över SeagirlMs avkomma... :D

Wow!! Va kul seagirl M!!!

Kommer han starta i WC eller annan klass som sänds?

Camilla

Tack för en trevlig artikel i ämnet!
Jag tog ju inte upp Algot och Parodi i kringklasserna, klar miss från min sida.

Du skall ha en eloge för den positiva ton du håller.
Gnäll, bråk och avundsjuka finna det alldeles för mycket av inom avel och ridsport.

Tack för en trevlig artikel i ämnet!
Jag tog ju inte upp Algot och Parodi i kringklasserna, klar miss från min sida.

Du skall ha en eloge för den positiva ton du håller.
Gnäll, bråk och avundsjuka finna det alldeles för mycket av inom avel och ridsport.
Tack så mycket! :)

Tycker också att det känns riktigt roligt att allt fler Svenskfödda hästar börjar visa sig i stora sammanhang!!! Samt att vi börjar få tillgång till ett "bättre" och större hingstmaterial!

(och såklart är det extra roligt med Cadence då jag har en halvsyster i stallet! :D:o:love:)

Tycker också att det känns riktigt roligt att allt fler Svenskfödda hästar börjar visa sig i stora sammanhang!!! Samt att vi börjar få tillgång till ett "bättre" och större hingstmaterial!

(och såklart är det extra roligt med Cadence då jag har en halvsyster i stallet! :D:o:love:)
Nu blir jag nyfiken! Berätta om systern! Är dem under samma mor menar du?

Jadå! Och Seagirl som skall var mkt stolt uppfödare till båda! ;)

Det är QE stoet jag har, så tror jag du har koll, annars skicka PM så berättar jag gärna mer! =)

Går och väntar på hennes första nu i dagarna, betäckt med Nintender.

Jadå! Och Seagirl som skall var mkt stolt uppfödare till båda! ;)

Det är QE stoet jag har, så tror jag du har koll, annars skicka PM så berättar jag gärna mer! =)

Går och väntar på hennes första nu i dagarna, betäckt med Nintender.
Berätta gärna mer! Vad spännande! Lycka till med systern och det väntade fölet!

Tack alla snälla!:) Cadence hoppade fint men hade 8 fel i sin debut i dessa stora sammanhag, dessutom med en ny Ryttare! Rids normalt av Megan Edrick, procedures inc. Ligger just nu på 17:e plats i Ocala till en GP som har 1000 000 milj dollar i 1.a pris som går av stapeln i september. har hoppat in drygt 17 000 dollar sen han kom över dit i sept-09:)

Jag är mkt glad och stolt över alla snälla människor som gratulerar till framgångarna för detta är nog varje uppfödares önskedröm som börjar att förverkligas...

sen är jag glad att jag har sålt varannan och sparat på stofölen...

Cadences helsyster är beräknad fölning 26/4 med Nintender och Elit mamman är seminerad med Monte Bellini:)

Tack alla snälla!:) Cadence hoppade fint men hade 8 fel i sin debut i dessa stora sammanhag, dessutom med en ny Ryttare! Rids normalt av Megan Edrick, procedures inc. Ligger just nu på 17:e plats i Ocala till en GP som har 1000 000 milj dollar i 1.a pris som går av stapeln i september. har hoppat in drygt 17 000 dollar sen han kom över dit i sept-09:)

Jag är mkt glad och stolt över alla snälla människor som gratulerar till framgångarna för detta är nog varje uppfödares önskedröm som börjar att förverkligas...

sen är jag glad att jag har sålt varannan och sparat på stofölen...

Cadences helsyster är beräknad fölning 26/4 med Nintender och Elit mamman är seminerad med Monte Bellini:)
Tack för infot!

jag håller tummarna för Caramell KS då det är en kompis häst :) de har hållit på med avel i nästan 40 år och nu har de verkligen fått utdelning, Caramell är 3:e generationen sedan de började och de har en dotter och en dotterdotter till henne hemma på gården.

för övrigt så kunde jag inte göra annat än skratta igår när Jan Svanlund sa att Catoki och Mylord Carthago var ston? :rofl: trots att man såg skapet på MC :D suck.. kan de inte byta ut honom????? och han skrattade åt Abdullah ? oproffsigt i mina ögon.. Och Rich Fellers red ju uselt enl honom. Och McLain Wards Sapphire var en av de finaste hästarna där? ingen häst som tilltalade mig iaf :confused: och han gnällde ju på Ehnings häst med, snål över hindrena vilket Lotta Björe inte höll med om.

Winningmood tyckte jag såg riktigt fin ut för övrigt, en häst som tilltalade mig :)

Detta hade jag helt missat - dressyrnörd som jag är..;)

Stort grattis SeagirlM till en fantastisk uppfödning!! Jag blir så otroligt glad över att se nyheter om svenskfödda framgångsrika hästar och än gladare när det är någon här som står bakom..:)

Håller tummarna för fortsatt superfina uppfödningar från det blodet både för Dig och neve...

Alla svenskrelaterade gjorde verkligen fantastiska resultat igår, ska bli en spännande helg!!

Appropå Winningmood så var mitt Orlando-sto dräktigt med honom när hon importerades till SVerige och fick ett fantastiskt hingstföl. Tyvärr förolyckades han som 2-åring, jag tror annars ägarna varit glada över honom nu som 5-åring! Uppfödarna har dock använt Winningmood en hel del och han imponerar mer och mer på mig! Mitt sto har två yngre syskon e honom, den här ser ju inte så tråkig ut. En hingst att hålla ögonen på helt klart:

1819-71382.jpg

Fast Sapphire kan man väl inte annat än att tycka att den är bra med alla de enorma framgångar som den haft. Den är ju iof inte värdens snyggaste häst men hoppa kan den och resultat efter resultat presterar den. Jag tror nog att många toppryttare gärna haft den i sitt stall och det var väl det som JS menade

Senast ändrad:

*KL*
Parodi som går kringklasserna är halvsyster med Classic Lady e: Cardento. Sto stammen känner jag mycket väl till ;)
Det finns flera yngre syskon som är på G.:laugh:

För övrigt så går Classic Lady jättebra med sin nya ryttare.:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka