Warsteiner 946

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arkivx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 542
A

arkivx

Ni som har avkommor efter Warsteiner hur stora är dom :confused:

Har ett sto född -00 som har dragit iväg ordentligt. Hon är nu ca 169 cm och växer :cry: fortfarande.

Mitt sto är 165cm också född -00.

Vart bor du arkivx? Min kompis har en granne som verkar stämma in bra på dig, tänkte att det kanske var du?

Ehm min kompis har en avkomma efter den...är fem år och 175!! Stooooooor!

En kompis till mig har en avkomma, -99:a, som är 1.65 och ootroligt fin :d

Re: Warsteiner 946...utökar denna tråd

Hur har det gått för Era Warsteiner avkommor hittills :confused:

Vilket temperament har dom :confused:

Är dom fuxar :confused:

Vad har Ni för framtida planer för dom små liven :confused:

Vill veta allt, väntar med spänning :smirk:

Hur har det gått för Era Warsteiner avkommor hittills?
Jo tack, bra. Min var riden i skritt, trav, och galopp när jag köpte henne. Otroligt hög ridbarhet. Intelligent och lättlärd, mogen i huvudet. Tuff men lättkorrigerad.

Vilket temperament har dom?
Snäll, tuff, cool. Pigg men inte galen. Hon kan sprattla iväg, men slutar om man säger "nej". Hon hetsar inte upp sig om matte hänger runt halsen efter alltför vilda skutt, utan står stilla och väntar tills jag har kravlat mig upp igen.

Är dom fuxar?
Nej, den är brun (ganska ljus)

Vad har Ni för framtida planer för dom små liven?
Åka ut på någon liten dressyrtävling i vår, kvalitets i höst, försöka kvala till 4-årschampionaten (tror iofs inte att vi klarar det, men det beror nog mest på piloten).

Vill veta allt, väntar med spänning.
Jag också! :)

Finns en Warsteiner avkomma i "mitt" stall...han är fux med bläs och ca 164 cm i mkh...han är väldigt frammåt och busig i skogen, men lite lat på bana...han är förresten född 99...Han är väldigt dominant i sitt beteende så man får "visa vart skåpet ska stå".
I hoppningen har han nog inte fattat riktigt än vad det går ut på för han blev inte ordentligt inhoppad...men han löshoppar helt ok!
Blir säkert en riktigt trevlig häst när man lägger ner lite tid och arbete på honom... :)

Jag har en valack efter Warsteiner, född -99 och nu 179cm! :) Och mamman var bara 156cm, så han har blivit riktigt stor! Men världens finaste... :love:

Han är verkligen jättetrevlig, snäll, lugn o go men ändå en känslig herre med rätt mycket tryck i. Perfekt med andra ord... ;)

Hur har det gått för era Warsteiner avkommor hittills?
För mitt sto född-00 har det gått mycket bra! Hon vann 3 årstestet och blev Bästa Gångartstalang, med endast 1 poäng ifrån att få Dubbeldiplom! :love:

Vilket temperament har dom?
Hon är otroligt snäll. Mycket positiv att jobba med,tycker att allt är såå skoj. Lite för skojigt ibland :angel:Men hon är samtidigt en tuff brutta, visar minsann humör ibland :devil:

Är dom fuxar?
Japp!! Ordentligt röd,med ljus man och svans. Bred bläs och två vita ben. En riktig snygging :d

Vad har Ni för framtidsplaner för dom små liven?
Genomföra Kvalitets på ett bra sätt.Komma ut på någon liten tävling i sommar/höst.Kvala in oss till 4 års Championatet i dressyr. Först och främst ska vi ha skoj tillsammans :D Sen hoppas jag verkligen att hon inte skadar sig. Hon har växt ordentligt nu ett tag, mäter just nu ca 169 cm :eek:

Vill veta allt,väntar med spänning.
Jag vill höra ifrån flera avkommor, det är så spännnande :)

Nactus 854 och Pontus 497.Vad mer är det i din häst?

Gassendi och sedan Chagall och Kaifas.

Warsteiner-Nactus låter spännande. Har du tänkt att betäcka henne och i så fall med vem?

Ja,jag tänker ta föl på henne. Men väntar något år ännu,troligtvis tills hon är 6 eller 7 år.

Funderar skarpt på Briar :love: Nackdelen är ju bara att han ger rätt så stora avkommor. Hon själv är nu ca 169 cm och växer...

Tänker du betäcka ditt sto :confused: Vilken hingst :confused:

Hej Trifon.
Jag har ett 153 cm sto som har en Warsteinerbebis i magen. Har hört att han ger både stort och smått. Men din beskrivning bådar inte gott. Fast om man ska sälja så är det ju populärare med stoora hästar med låånga ben!
Eva

Jag har inte bestämt mig om jag ska betäcka henne eller inte, men det blir inte i första taget i alla fall. Dels så är hon inte helt korrekt i benen så under alla omständigheter ska hon visa att hon presterar och håller innan hon betäcks, dels så är hon så himla rolig att rida på att jag vill ha henne till det! Har ingen aning om vilken hingst, men något lätt i alla fall då hon är ganska rejäl själv.

Vad spännande!!

När beräknas hon att föla :confused: Vem är ditt sto efter :confused: Är det hennes första föl :confused:

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 695
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 161
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 104
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka