Walt Disney I

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Solosanta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 088
S

Solosanta

Jag skulle gärna vilja veta lite mer om denna hingst, Walt Disney 1 (e. World Cup) och / eller om det finns någon här som har någon avkomma efter honom. Vad jag vet så står han i Danmark nu och är en fd "Celle"-hingst. Skulle bli så glad om någon vet lite mer....:banana:

Sv: Walt Disney I

Jag har känt en dotter till honom. Hon var ståtlig och näpen på samma gång, rörde sig väl, kanske lite spänd och orolig ute, men den hästen jag oftast red ut var mer spänd och tittig än hon så i jämförelse tyckte jag att hon var lugn;)

Jag kan inte hitta någonstans att han skulle vara i Danmark nu.

Walt Disney DVH 776 född 1986 Celle-hingst 1990-2001, stationerad i Danmark 2002-2004.Sedan vet jag inte vad som hänt med honom.

Lotterihästen på Scandinavium för 3-4 år sedan var e. Walt Disney om jag inte minns fel.

Warengo, som han heter, ägs av en bekant till mig. En ung tjej som tävlar honom i dressyr, hopp o fälttävlan. Han är mycket trevlig o med bra skalle.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 369
Senast: Bee
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 376
Senast: athena
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Valp frågor
  • Tråden för spår