Walsh-grimma, storlekar

_Runaway_

Trådstartare
Walsh-grimmorna har ju siffror i storlekar, typ 6, 7, 8osv. Men hur vet man vad man ska ha för size till hästen? Provade en 7:a (från en annan häst i stallet) och den satt bra, sånär som på käkremmen som satt för hårt. Har arabkorsning med lite större ganasher. Blir en åtta för stort tror ni??

Sv: Walsh-grimma, storlekar

_Runaway_ skrev:
Walsh-grimmorna har ju siffror i storlekar, typ 6, 7, 8osv. Men hur vet man vad man ska ha för size till hästen? Provade en 7:a (från en annan häst i stallet) och den satt bra, sånär som på käkremmen som satt för hårt. Har arabkorsning med lite större ganasher. Blir en åtta för stort tror ni??

Tror 7 är cob och 8 full men jag kan inte garantera, och de är små runt ganasherna. Tycker inte att de är särskilt bra heller, färger slits jättefort och de blir väldigt fula efter en kort tid.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
21 843
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 300
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka