W-sadel från Mexico? (snabba svar önskvärt)

Sv: W-sadel från Mexico? (snabba svar önskvärt)

Nej...sikta in dig på en bättre begagnad med känt märke. Finns rätt många till bra pris. En del sadelförsäljare går med på avbetalning av nya sadlar och det kan ju vara en väg för den som har lite magert i plånboken.

Verkar inge bra alltså. Usch va trist. Jag som trodde att jag kanske kunde sluta leta nu. :(

När jag bodde i Californien så red jag i riktigt fina mexikanska sadlar den där är definitivft inte en kvalitetsadel. Fan va folk kan vara fräcka för att få sälja?!:crazy:

Blä.. då får jag meddela säljaren det då. Jag ska nog skita i detta med sadel helt o hållet.

Jo, för en ny (eller beg för 10 000:-) blir det inte förrän om fler år, och det verkar vara det enda som duger. Och då kan jag istället bespara mig besväret tills den dagen jag har så mycket pengar. :)

Tack för all hjälp allihopa. :)
tintilar kör vidare barbacka!

ännu någon som försöker få snabba pengar på andras okunskap :cry: (inget illa menat till TS, men bara lukten av en sådan sadel/läder får mig att få kväljningar, de brukar inte helt osökt lukta avföring.. :crazy: )

Hej!

Jag kan absolut inte lika mycket om w-sadlar som många andra här på Bukes w-forum, men även jag blir skeptisk bara av bilden på sadeln.

Det jag kan tipsa dig om är att ha tålamod och vänta på att rätt sadel ev. dyker upp. Och om du letar efter sadel i budgetklass (5.000-10.000) så ska de vara märkta vare sig de är nya eller beg. Då har man lite att googla på och kan få fram rätt mycket info även om säljaren påstår sig ha "importerat" sadeln själv. Hittar man ingen info så kan man vara ganska säker på att märket är okänt av en anledning:smirk: De flesta sadelmakare som gör bra sadlar vill väl att deras sadlar ska vara märkta på ett eller annat sätt?

Så ge inte upp trots att vissa skrupelfria säljare på Tradera och Blocket vill tjäna en hacka på sina skräpsadlar (usch vad många det finns på både Tradera och Blocket:crazy:)

Här är en sadel som i och för sig står är okänt märke, men ser bättre ut.. men till ett lågt pris.. vet ej vad för typ av häst du letar sadel till då denna är rätt bred...
http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=75429

:rofl::rofl: Kikade på annonsen och såg att det är en kompis till mig som säljer den....
Har faktiskt haft den där sadeln stående hemma hos mig när jag agerade mellanhand åt henne när hon ville ha hem den från westernaffären hon haft den inlämnad i... :rofl:

Har en häst med ganska bred rygg, varpå jag letar efter en sadel med full QB. Jag TROR att det är vad han behöver.

Han har dock ganska hög manke varpå det blit mer tveksamt.

Hur vet man att denna är av kvalité? Den ser ju redigare ut men den har tappat en ring som man fäster bröstan i. Gör kvalitetssadlar det? Den ser ju inte specisllt sliten ut. Om detta är en kvalitetssadel med en bom man kan lita på så mailar jag helt klart. Frågan är om hon bor i närheten och kan låta mig prova den före köp.

Har du nån koll på vad e var för märke på sadeln. Jag tyckte endå den såg oki ut.

Jag hittade inget när jag kikade på den, men det är rätt hyfsad kvalitet på den vad jag kunde se vad gäller läder mm.
Hon som säljer har hållit på med western rätt länge och har hyfsad koll på sadlar och skulle inte sälja en dålig sadel. Så till det priset är den enligt mig helt klart prisvärd...:D

Frågan är om någon skulle låta mig ta med den 30 min bort för att prova den. :smirk: Det är trots allt 3 timmar enkel resa. Tveksamt om ngn skulle vilja åka den biten, eller skicka iväg den vind för våg utan att veta vem jag är.

Jag letar endast kring Sthlm efter som att jag vill kunna testa sadeln innan jag köper den.

Vissa.. (sånna som verkligen litar på folk) kan gå med på öppet köp eller liknande. Jag hade i alla fall frågat, för de verkar vara en reko sadel. För det är svårt att hitta sadel när man är begränsad i både pengar och område...

Liknande trådar

A
Western Funderar lite på att ev byta ut min dressyrsadel mot en westernsadel. Rider inte western men tror att den skulle funka bättre för mitt...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: Onnie
·
A
Western He he kunde inte låta bli; älskar ju fördomar:D För en riktig W-ryttare gäller följande: Skrittar på lång tygel och anser att...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
20 517
Senast: Tibra
·
M
  • Låst
Hoppning Har testat och provat, bytat och köpt sadlar. Men vilken sadel jag än har så passar den antingen inte mig eller hästen. Har hittat en...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: LenaH
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat