Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*araber kan inte gå i låg form eller backa rakt*
*riktiga ryttare värmer upp sina hästar ordentligt innan träning, det är bara westernryttare som struntar i det.
(senare från mammas faktabok om hästar ett med hästen eller liknande)
det är ett under att jag fått min mor att bli westernbiten, hon läste nog inte boken så noga....
mera fördomar!!!!!
Vill bara påpeka att dom flesta av dessa fördomar mot westernryttare äger sin grund i att det faktiskt är sant. Sorry, vi är inte så duktiga som vi vill tro. Insikt är en bra början till vidareutveckling.
Ryttare som inte lyckats inom den engelska ridningen kommer till westernridningen och tycker att det är så underbart för att dom nu slipper kämpa om att ha hästen i form, eftersom den ska ridas på "långa" tyglar inom western. Man rider gärna hästarna på bogarna för att dom "ska" gå så. Jag ser så mycket usel westernridning och hör så mycket tramsiga bortförklaringar från ryttare som inte har en aning om att form och samling även tillhör westernridning och att stångbett, enhandsridning och långa tyglar endast skall praktiseras när hästen är skolad för detta.
Hur vet du att din tränare är suverän?
Hur vet du attt den inte är det? Vad man anser vara en bra tränare är ju faktiskt olika för olika personer, inte bara tränarens kunskaper och förmåga att lära ut dessa utan även personkemi spelar ju in där.
Så vad en person anser vara en suverän tränare kanske inte en annan person håller med och och vice versa.
Detta utan att påstå att den enes tränare egentligen är bättre än den andres.
Ryttare som inte lyckats inom den engelska ridningen kommer till westernridningen och tycker att det är så underbart för att dom nu slipper kämpa om att ha hästen i form, eftersom den ska ridas på "långa" tyglar inom western. Man rider gärna hästarna på bogarna för att dom "ska" gå så. Jag ser så mycket usel westernridning och hör så mycket tramsiga bortförklaringar från ryttare som inte har en aning om att form och samling även tillhör westernridning och att stångbett, enhandsridning och långa tyglar endast skall praktiseras när hästen är skolad för detta.
Hur vet du attt den inte är det? Vad man anser vara en bra tränare är ju faktiskt olika för olika personer, inte bara tränarens kunskaper och förmåga att lära ut dessa utan även personkemi spelar ju in där.
Så vad en person anser vara en suverän tränare kanske inte en annan person håller med och och vice versa.
Detta utan att påstå att den enes tränare egentligen är bättre än den andres.