W-ryttare, kolla hit!!

Sv: W-ryttare, kolla hit!!

Nej vad dum jag är :p, har ju testat på lite av det där, t.ex dra ett däck efter sig.. ack så tyckte hästen det var jätteee lääskigt.. (Rider en del engelskskolade hästar) Men dom börjar förstå vinken nu.. lite iaf :)

mina hästar e halvblod å de tål sådant :p

jag trodde det var vanligare att man körde in sina halvblod, men det verkar inte vara så vanligt? :confused: (mitt ena halvblod e inkörd, den andra uppfödd på ridskola där de har körintresse noll.. tråkigt)

nae tror inte det är så vanligt faktiskt, dom halvbloden jag sett är väl mest för hoppning?!

Jag håller på och lära mig tömköra just nu, haha det är ju som att köra bil med släp (har ej körkort) svårt. Har väl inte känslan för det kanske?!

förr var det visst vanligt att man körde in dem.. min mammas förra häst (iof är han fortfarande vår, då vi gräft ner han på gården) bla gått fyrspann, och en granne till oss körde 4spann med 4fuxar :love: fast nu har bara 2-3st så det blir bara par..

Har du kört vanligt någon gång? det brukar vara lättare då, och lättare blir det om hästen e tömkörd innan..

Team-penning eller working cowhorse brukar vara mest underhållande.

Gillar även Versatile Horse och Western Riding.

Rida själv är nog Trail den som är roligast, eller team penning.

vad menar du med vanligt? Jag tror det heter rockard det jag kör?! Bakom en shettis

mm, det e med vagn jag menar :) kör du ofta? :bump:

jag ska försöka hoppa upp i vagnen min i år igen (jag kör inte min ponny på vintern) men.. hon är för pigg ännu.. :cry:

jaha :p har kört 2 ggr bara, första ggn spände ägaren till hästen fast unghästen i rockarden brevid:eek: tyckte jag var lite obehagligt då vi var på ett öppet fält och han kan vara ganska "brallig", då gick det inte så bra var så mycket att tänka på.. Sen så har jag börjat tömköra unghästen då men utan vagn så klart.. Det gör jag inte så ofta då han är fortförande lite utav en bebis i psyket.. alltså busig :)

Liknande trådar

Western Hittade ingen sådan tråd här på western.. så startar en.. Så här komme rmassa konstiga frågor från en helt icke westerninass människa...
2
Svar
27
· Visningar
5 008
Senast: PrittePuff
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar